رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

دامنه نوسان در معاملات بورس تغییر کرد؛ از منفی دو تا مثبت شش

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشریح آخرین تصمیمات شورای عالی بورس، از تغییر دامنه نوسان از شنبه (۲۵ بهمن) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی دهقان دهنوی با تاکید بر این‌که دامنه نوسان از ۲۵ بهمن‌ تغییر می‌کند، توضیح داد: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، دامنه نوسان خرید و فروش سهام منفی دو درصد و مثبت شش درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: البته تصمیمات شورای عالی بورس بعد از ۷۲ ساعت قابلیت اجراء دارد و بر همین اساس این تغییر از ۲۵ بهمن اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه در مورد تصمیمات دیگر شورای عالی بورس نیز اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی بورس، تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان بورس قرار گرفت تا متناسب با شرایط بازار تغییراتی اعمال شود. همچنین این اختیار به سازمان بورس و اوراق بهادار داده شد که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را به ناشران و سهامداران عمده الزام کند.

به گفته دهقان دهنوی، اعتبار خرید کارگزاری‌ها نیز به ۶۰ درصد تغییر پیدا کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: با توجه به این‌که متغیرهای اقتصادی تلاطم داشتند و همه بازارها را تحت تاثیر قرار دادند، تصمیمات مذکور نیز به‌دلیل نااطمینانی‌هایی که در بازار سرمایه احساس می‌شد، گرفته شد تا فرصت تحلیل به سهامداران و سرمایه‌گذاران داده شود.

Share