با برگزاری جلسه شورای اداری؛

حجت حاجی‌پور معاون سیاسی فرمانداری آستانه‌ و علیرضا مسچیان بخشدار کیاشهر شد

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با تاکید بر اینکه باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال آینده از سوی مسوولان، احزاب و گروه‌های سیاسی فراهم شود، گفت: حضور گسترده در پای صندوق‌های رای انقلاب و نظام ما را بیمه می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسم‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بالقوه آستانه اشرفیه به بهترین نحو بهره‌مند شد، اظهار کرد: این شهرستان داری ظرفیت‌های گردشگری، مذهبی، فرهنگی و کشاورزی خوبی بوده و باید با همت مسؤولان از تمامی این ظرفیت‌ها در راستای پیشبرد اهداف آستانه اشرفیه کمک کرد.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم شهرستان آستانه اشرفیه گفت: این شهرستان در طول هشت سال دوران دفاع مقدس فرماندهان بزرگ و دلیری مثل سردار مهدی خوش‌سیرت داشته و بعد از دوران دفاع مقدس هم مردم ولایتمدار آستانه اشرفیه در همه عرصه‌ها حضور داشته و شهدای مدافع حرم را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با هشدار کرونایی به مردم گیلان بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام پایان سال احتمال افزایش تجمعات در بازار، منازل و مراسمات بسیار زیاد است، لذا افزایش تجمعات در هر مکانی منجر به افزایش سرعت انتشار کرونا درسطح جامعه می‌شود.

قاسم‌نژاد با اذعان به اینکه احتمال ورود ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: جهش‌های ویروس کرونا در سطح جهان باعث نگرانی مسوولان بهداشتی شده و حتی استان‌های اطراف گیلان را درگیر کرده است لذا از تمامی مسؤولان و مردم درخواست داریم به این امر توجه و پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند. زیرا احتمال ورود کرونای انگلیسی به گیلان وجود دارد هرچند تاکنون هیچ موردی در این مورد گزارش نشده است.

وی جایگاه حاکمیتی را جایگاه بسیار بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: مسؤولان باید از فرصت خدمت به مردم نهایت بهره را برده و در اجرای تمامی امور با نهادها و قوا تعامل داشته باشند، به این دلیل مطالبه ما از مسوولان این است که واکشن‌های مناسبی در خصوص برخی امور داشته و اظهارنظرهای شتاب زده خودداری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تاکید برپایی انتخابات پرشور درسطح جامعه افزود: انتظار ما از مسوولان این است که بسترساز حضور پرشور مردم در انتخابات بوده و باید همه افراد با دانش و صاحب صلاحیت علمی، دینی و امنیتی در انتخابات شرکت کنند.

قاسم‌نژاد انتخابات را نمونه بارز مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بارها به برپایی پرشور انتخابات پرشور تاکید داشته و لازمه انجام این کار استفاده از همه ظرفیت‌ها است زیرا برپایی پرشور انتخابات در سطح ملی باعث نشاط، رشد و توسعه کشور شده و به جهانیان نشان‌می‌دهد مردم پایکار انقلاب هستند.

وی با اذعان به اینکه امیدافزایی باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، بیان کرد: استکبار با اعمال تحریم‌های ظالمانه در تلاش است تا انتخابات را در کشور از شور و حال خود خارج کند، به همین منظور تمامی مسؤولان و نهادها باید از ظرفیت جوانان علمی و پرشور استفاده و به پرشور برگزار شدن انتخابات در کشور کمک کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اینکه برخی‌ها به دلایل سیاسی همواره به دنبال مشکل تراشی در کشور هستند، گفت: مسؤولان نباید با کارهای خود باعث دلسردی مردم شده و مشکلات بعضا کوچک و قابل حل کشور را به منظور روی کار آمدن جناح‌های خود بزرگ جلوه دهند زیرا استکبار از این موارد سواستفاده می‌کنند.

 ممنوعیت استفاده از امکانات و نیروهای دولتی، له یا علیه کاندیداها

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه با بیان اینکه کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد، اظهار کرد: هدف استکبار از اعمال تحریم‌های ظالمانه، نابودی کشور بود ولی با تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت و مقاومت مردم، در رسیدن به هدف شوم خود ناکام ماند. در دهه فجر شاهد افتتاح پروژه‌ها و طرحهای عام المنفعه‌ی بزرگ در سطح کشور، استان و شهرستان بودیم.

رضایی با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیتهای مهم شهرستان آستانه‌ی اشرفیه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، فرآوری محصولات کشاورزی، گردشگری، سواحل زیبای بندر کیاشهر، شیلات، مذهبی و… گفت: در کنار این ظرفیت‌ها، مهمترین اینها سرمایه‌ی انسانی و مردمان بسیار خوب و نجیب هستند که در همه صحنه‌ها حضور داشته و در کنار مسئولین برای تحقق اهداف نظام کمک می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری سه انتخاب مهم پیش رو در این شهرستان از اتخاذ تدابیر لازم در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و افزود: وفاق و همدلی خوبی در بین مسؤولان، بخصوص اعضای شورای تامین این شهرستان وجود داشته و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با حفظ امانت داری و در سایه‌ی امنیت، انتخابات سالمی را برگزار کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه با هشدار به روسای ادارات، نهادها و دستگاه‌ها در خصوص ممنوعیت استفاده از امکانات و نیروهای دولتی، له یا علیه کاندیداها تصریح کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور و همه‌ی دلسوزان نظام، باید زمینه‌ی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم گردد و این با وحدت، همدلی و انسجام، بیان خدمات نظام، امیدآفرینی و پرهیز از تفرقه‌افکنی و تشریح وضعیت کشور و دشمنی استکبار میسر خواهد بود.

رضایی با اشاره به نزدیکی به پایان سال و تعطیلات نوروز بر لزوم تشدید نظارت بر بازار، برنامه ریزی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و توزیع عادلانه‌ی آن، تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه دستگاههای زیربط برای فراهم کردن نیازمندیهای بخش کشاورزی، لایروبی انهار، تامین نهاده ها، تعمیر و تجهیز ایستگاههای پمپاژ و…اشاره کرد و از کشاورزان عزیز خواست برای شخم زمستانه اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان ضمن تشکر از استاندار در انتصاب به موقع تیم مدیریتی فرمانداری گفت: دو نیرویی که برای تصدی پست‌های معاونت سیاسی، امنیتی فرمانداری و بخشداری بندر کیاشهر منصوب و امروز معرفی میشوند علاوه بر دارا بودن سوابق و تجربیات اجرایی متعدد، هر دو از فرزندان گرانقدر شهدای عزیز هستند که باید با به کارگیری همه توان و در تعامل با دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها، اعضای شورای تامین، ائمه محترم جمعه و… نسبت به انجام وظائف و خدمت به مردم اقدام کنند. از همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها انتظار دارم که این عزیزان را در اجرای این وظایف کمک کنند.

رضایی در پایان با اشاره به شیوع بیماری کرونا از مردم تقاضا کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات، تردد‌های غیر ضروری کمک کنند تا زنجیره انتقال بیماری قطع گردد.
در پایان این مراسم از زحمات اسماعیل درویش تقدیر و حجت حاجی‌پور به‌عنوان معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه و علیرضا مسچیان هم به‌عنوان بخشدار بندر کیاشهر منصوب شد.

Share