جاذبه های دیدنی در شهر آنکارا  ترکیه که نباید از دست داد

در ادامه این مقاله سفر باتو قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی شهر آنکارا را شرح داده و گوشه و کنار این شهر صنعتی را به شما معرفی کنیم.

 

شهر آنکارا، دومین شهر بزرگ و پایتخت کشور ترکیه است که با داشتن تاریخ و فرهنگی غنی و همچنین جاذبه های متنوع گردشگری مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. این شهر زیبا و مدرن تاریخی پر فراز و نشیب را از سر گذرانده و بازدید از اماکن و آثار تاریخی این شهر در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد. با ورود به این شهر در ابتدا منظره ای از آسمان خراش های سر به فلک کشیده و ساختمان های متراکم به چشم می خورد ، اما به نگاهی دقیق تر مجموعه ای از موزه ها، گالری های هنری و اماکن تفریحی دیده می شود. اگر چه شهر آنکارا قطب اقتصادی و تجاری کشور ترکیه است و بیشتر معاملات بزرگ تجاری در آن انجام می گیرد، اما دارای طبیعتی زیبا بوده و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر از سراسر دنیاست.

در ادامه این مقاله سفر باتو قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی شهر آنکارا را شرح داده و گوشه و کنار این شهر صنعتی را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

محله تاریخی هامامونو  (Hamamonu)

پیشنهاد می کنیم برای آغاز گشت و گذار در این شهر با قیمت تور ترکیه مناسب، به محله تاریخی و بسیار جذاب هامامونو بروید و با بخش بزرگی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین آشنا شوید. این محله زیبا از گذر زمان در امان بوده و چهره تاریخی و سنتی خود را با گذشت قرن ها حفظ نموده است . در سراسر این منطقه خانه‌های چوبی زیبایی را می بینید که از دوران عثمانیان به یادگار مانده است و در اطراف این منطقه و برای جذب گردشگران بیشتر، کافه و رستوران های مختلفی ساخته شده است که اتفاقا برای صرف غذا و نوشیدنی ایده آل هستند. این منطقه محل مناسبی خرید سوغاتی و تهیه انواع صنایع ‌دستی است.

قلعه آنکارا (Ankara Castle)

قلعه آنکارا یکی از جاذبه های تاریخی این شهر است که بر فراز تپه ا‌ی در محله اولوس قرار گرفته است .  منظره ای بسیار زیبایی این قلعه را از تمامی نقاط شهر خواهید دید که خود به نماد این شهر تبدیل شده است . قلعه آنکارا از قرون وسطی به یادگار مانده و بیش از هزار سال قدمت دارد  و بازدید از آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود . برای رسیدن به این بنا می بایست بخشی از راه را پیاده طی نماید که این خود تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود زیرا در طول مسیر شاهد تماشای مناظری زیبایی شهر و طبیعت اطراف آن خواهید بود.

آکواریوم آکوا وگا

آکواریوم آکوا وگا (Aqua Vega Aquarium) یکی از مکان های تفریحی پرطرفدار در این شهر است که در بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر واقع شده است. با ورود به این مجموعه از تونلی به ‌طول صد متر عبور خواهید کرد و دور تا دور تان را فضایی شیشه ای در بر می گیرد و شاهد مناظر زیبای دنیای زیر آب به صورت سه بعدی خواهید بود. در این مجموعه آبزیان مختلفی از سراسر دنیا جمع آوری و نگهداری می شوند  . همچنین در صورت تمایل می توانید گشتی در این مجموعه زده و در رستوران ها و کافه های موجود در آن خستگی در کرده و غذایی لذیذ نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید:

https://canvas.yc.edu/eportfolios/752/Harireh

آرامگاه آتاتورک

آرامگاه آتاتورک (Ataturk’s Mausoleum) که به آنیت‌کابیر معروف است، محل دفن مصطفی کمال آتاتورک، اولین رئیس ‌جمهور کشور ترکیه است. وی در میان مردم این کشور بسیار محبوب بوده و اغلب جنگ های استقلال این کشور به رهبری وی انجام پذیرفته است. به همین دلیل دولت ترکیه پس از مرگ وی تصمیم گرفت آرامگاهی برای  یادبود ایشان طراحی کند و این پروژه را را در قالب مسابقه‌ای برگزار گردید. در نهایت طرح معماران امین انات (Emin Onat) و احمت ارهان آردا (Ahmet Orhan Arda)  مورد پسند دولت واقع شد و به مرحله ساخت و اجرا در آمد.

با ورود به این مجموعه از قسمت های مختلفی دیدن می کنید، همچنین از گذر گاه های طاق‌دار که مشرف به حیاط تشریفات قرار دارند، می گذرید و در این میان، از تماشای جزئیات زیبای طراحی بنا لذت خواهید برد.

موزه‌ی چنگلهان راحمی

ا‌ین موزه یکی از معروفترین موزه های شهر آنکارا در تور ترکیه است و از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز به کار نمود. این مجموعه از بخش های مختلفی همچون گالری‌ فرش، نمایشگاه دارو و ماشین‌‌آلات کشاورزی تشکیل شده است. همچنین در بخش های دیگری از آن تجهیزات مرتبط با حمل‌ و نقل ریلی، وسایل ارتباطی، هوانوردی و دریایی به نمایش گذارده شده است.

موزه‌ی اریمتان

در شهر آنکارا با موزه های مختلفی برخورد خواهید کرد، که یکی از معروف ترین آن ها موزه‌ هنرهای اریمتان نام دارد. در این موزه شاهد تماشای آثار باستانی کشف شده از فلات آناتولی خواهید بود. در این مجموعه علاوه بر دیدن اشیای ارزشمند باستانی، داستان‌هایی از تاریخ و تمدن هزاران ساله  این سرزمین به بازدید کنندگان منتقل می شود. همچنین در این موزه بیش از دو هزار شی و اثر تاریخی از جمله سنگ‌های قیمتی، سکه‌، جواهرآلات، آثار برنزی و … به نمایش گذارده شده است.

Share