سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا:

تمام کشور تا آبان ۱۴۰۰ واکسینه می شود|حدود ۴۶ میلیون نفر باید مورد تزریق قرار بگیرند

سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا از واکسیناسیون تمام کشور تا آبان ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: برای این منظور، حدود ۴۵ یا ۴۶ میلیون نفر باید مورد تزریق قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا رئیسی در ارتباط تصویری با استودیو پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما، افزود: طبق سند رسمی واکسیناسیون در کشور که مصوب ستاد ملی می‌باشد بر اساس اولویت بندی‌های صورت گرفته اول کادر درمانی و آن‌هایی که در بخش مراقبت‌های ویژه و در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی هستند از پزشکان و پرستاران تا خدمه هر بخش حدود ۶۳۵ بیمارستان خصوصی و دولتی کشور و همچنین مؤسسات خیریه از امروز مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: رعایت عدالت در واکسیناسیون از جمله ویژگی‌های طرح واکسیناسیون بود که در این طرح حدود سه هزار نفر مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند مرحله اول این طرح هفته آینده پایان می‌پذیرد.

رئیسی گفت: با ورود محموله دوم واکسن‌های کرونا به کشور هفته آینده بر اساس اولویت‌بندی ها، واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: تزریق دز اول واکسن کرونا به معنای ایمن شدن فرد نیست و هر فرد باید سه هفته بعد از تزریق دز اول، دوباره دز دوم را دریافت نماید و پس از گذشت یک ماه از تزریق دز دوم، فرد می‌تواند ایمنی را احساس نماید.

وی گفت: ما با تزریق واکسن کرونا، ویروس وارد بدن افراد نمی‌کنیم فقط سعی می‌کنیم تا سیستم ایمنی افراد را تقویت نمائیم بنابراین ما بین مرحله تزریق دز اول و دوم، امکان ابتلاء به کرونا در افراد وجود دارد، اما نسبت به افراد عادی از احتمال کمتری برخوردار است.

رئیسی از خرید واکسن از کووکس و واردات آن تا قبل از پایان سال خبر داد و افزود: با واردات واکسن از منابع دیگر نباید از واکسن پاستور که حاصل تلاش‌های مشترک ایران و کوبا است غافل شد امید بسیاری داریم که در اسفند امسال، این واکسن هم به سبد واکسن ما اضافه شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس سند ملی اگر بتوانیم تا پایان امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را واکسینه کنیم، امید است بتوانیم تا پایان سال گروه هدفمان را مورد تزریق واکسن قرار دهیم.

وی تصریح کرد: قول می‌دهیم که در سال ۱۴۰۰ تمام اهداف واکسیناسیون ما محقق خواهد شد.

رئیسی افزود: برای ایمنی جمعی باید حدود ۶۰ الی ۷۵ درصد از افراد جامعه واکسینه شوند و برای این منظور، حدود ۴۵ یا ۴۶ میلیون نفر باید مورد تزریق قرار گیرند. امیدواریم تا آبان ۱۴۰۰ همه کشور را واکسینه کنیم.

Share