نیروها پس از جذب باید دوره آموزشی یک‌ساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند

تشریح فرایند استخدام ۳۰ هزار نفر در آموزش‌ و پرورش توسط حاجی میرزایی

وزیر آموزش‌وپرورش در ارتباط تلفنی با شبکه خبر به تشریح فرایند استخدام ۳۰ هزار نفر از آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، نیروهای حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی در آموزش‌وپرورش پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن حاجی میرزایی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با تبریک ولادت حضرت فاطمه سلام‌الله علی‌ها و روز زن، اظهار کرد: طبق قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریسان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، وزارت آموزش‌وپرورش موظف شده بود ۸۸ هزار نفر از آموزشیاران، آموزش‌دهندگان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری می‌کردند را با چند شرط استخدام کند.

وی درباره این شروط گفت: جذب به میزان ردیفی که هرساله تخصیص می‌یابد، به‌تناسب اعتباری که در بودجه پیش‌بینی می‌شود و استخدام این تعداد تا پایان برنامه ششم توسعه از شرط‌های سه‌گانه استخدام افراد مذکور بود.

حاجی میرزایی گفت: این نیروها پس از جذب باید دوره آموزشی یک‌ساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و پس از موفقیت در این دوره استخدام شوند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر را شناسایی و بر اساس امتیاز مرتب‌سازی کردیم سهمیه‌ها را به استان‌ها و شهرستان‌ها اختصاص دادیم و همه افراد را جهت گذراندن دوره‌های آموزشی به دانشگاه فرهنگیان معرفی کردیم.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مجوز به‌کارگیری ۳۰ هزار نفر از نیروهای مذکور را روز قبل دریافت کردیم که به‌تناسب سابقه و امتیاز بین استان‌ها و شهرستان‌های کشور توزیع می‌شود و بلافاصله دوره آموزشی آن‌ها در دانشگاه فرهنگیان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۸ هزار نفر حدود ۳۰ هزار نفر باقی می‌ماند که تلاش می‌کنیم به‌سرعت ردیف استخدامی آن‌ها را دریافت کنیم زیرا موظفیم تا پایان سال ۱۴۰۰ همه این افراد را جذب و استخدام کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید تأکید کرد: بر اساس تعهدی که قانون ایجاد کرده همه ۸۸ هزار نفر استخدام خواهند شد و ملزم به اجرای قانون در فرصت باقیمانده تا سال ۱۴۰۰ هستیم. امیدوارم تا قبل پایان مهلت مذکور همه نیروها را تعیین تکلیف کنیم.

وی در خصوص نحوه توزیع امتیازات گفت: آموزشیاران و معلمان حق‌التدریسی که در مدارس فعالیت داشته‌اند ازنظر سابقه، فعالیت و مدرک تحصیلی دارای امتیازات متفاوتی هستند؛ بنابراین به‌تناسب این امتیازات مرتب می‌شوند و افراد بالای جدول در این مرحله معرفی می‌شوند و کاملاً مراقبت می‌شود حقوق افراد رعایت شود و دفاتر موظف هستند لیست افراد معرفی‌شده را در تابلو اعلانات نصب کنند تا همه از امتیازات آن‌ها مطلع شوند.

حاجی میرزایی در پایان گفت: کسانی که در سال ۹۸ معرفی شدند به دلیل مشکلاتی که در قانون پیش آمد و اصلاحاتی که انجام شد و زمان‌بر بودن مراحل قطعیت قانون و اینکه ما موظف به گرفتن آزمون از آموزشیاران بودیم و به دلیل کرونا این آزمون با تأخیر برگزار شد و نتوانستیم بخشی از آن‌ها را انتخاب کنیم. به همین علت ناگزیر به توقف استخدام‌ها بودیم تا امتیاز همه افراد مرتب شود و باعث نشود افرادی که امتیاز بیشتری دارند فرصت را از دست بدهند. عملاً این اقدامات تا ماه گذشته طول کشید و نهایتاً در بهمن‌ماه این افراد به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.

Share