شهردار رشت خبر داد؛

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری رشت

شهردار رشت از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های پسماند شهرداری رشت اعم از افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی و احداث زباله سوز خبر داد و گفت: اعتبار مالی کلیه پروژه‌های بازآفرینی شهر رشت تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد احمدی شهردار رشت شامگاه (دوشنبه ۶ بهمن) در راستای پیگیری پروژه‌های حوزه پسماند ازجمله احداث زباله‌سوز، افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی و همچنین طرح‌های بازآفرینی شهرداری با رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون وزارت راه و شهرسازی و مسئولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد و در مورد نتایج جلسات برگزار شده اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های پسماند شهرداری رشت اختصاص پیدا کرد.

شهردار رشت به اتفاق نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی دیروز جلسه‌‌ای با محمد باقر نوبخت معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران داشتند که با هدف پیگیری نتایج سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به رشت برگزار شد.

در این جلسه ابتدا معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از سفر خود به شهر رشت را ارائه داد و شهردار رشت نیز پروژه‌های بازآفرینی شهر را تشریح کرد.

پس از ارائه گزارش‌ها، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم دستورات ویژه‌ای را در رابطه با پروژه‌های بازآفرینی شهری رشت و تخصیص اعتبارات لازم به این پروژه‌ها صادر کرد و به این ترتیب تمام درخواست‌های شهرداری رشت در حوزه تخصیص اعتبارات لازم به طرح‌های بازآفرینی شهری نظیر تالاب عینک، محله خواهر امام رشت، خیابان اقتصاد و سایر طرح‌های مربوطه توسط این سازمان مورد قبول واقع شد. لازم به ذکر است برای تکمیل این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است که بانظر مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد صددرصد اعتبار لازم تخصیص یابد.

آغاز عملیات اجرایی احداث زباله سوز۶۰۰تنی

علاوه بر این شهردار رشت دیروز جلسه‌ای هم با مسئولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور داشت و در تشریح این موضوع یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری رشت اختصاص یافته است که بخشی از آن برای افزایش ظرفیت و به روز آوری کارخانه کودآلی هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بخشی دیگر از این اعتبارات ۱۰۰ میلیارد تومانی نیز برای تکمیل ۲۵ درصد مبلغ پیش‌پرداخت پیمانکار پروژه احداث زباله‌سوز هزینه می‌شود و به این ترتیب عملیات اجرایی این طرح هم به زودی و پس از قریب ۸ سال آغاز می‌شود.

شهردار رشت در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک تمام این موفقیت‌ها و دستاوردها در جهت جذب اعتبارات لازم با حمایت‌های همه‌جانبه و با پیگیری‌های ویژه استاندار گیلان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و مجموعه مدیریت شهری رقم خورده است که جا دارد در همین‌جا از تمامی این عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

Share