در اعتراض به حقوق مستمری و نرخ ارز در بودجه؛

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل سازمان برنامه و بودجه

به دنبال تجمع جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی امروز (دوشنبه ۶ بهمن ۹۹) در مقابل سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت دستور داده در‌های سازمان را باز کنند و آن‌ها را به داخل سازمان دعوت کرده و خود ایشان هم در حال حاضر در حال گفتگو با آن‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به دنبال تجمع جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی صبح امروز (۶ بهمن ماه) مقابل سازمان برنامه و بودجه، دکتر نوبخت دستورداده درهای سازمان را بازکنند و آن‌ها را به داخل سازمان دعوت کرده و خود ایشان هم در حال حاضر در حال گفت وگو با آن‌ها است. همسان‌سازی مستمری نیز یکی دیگر از مطالبات این گروه است.

بازنشستگان معترض معتقدند که مستمری بازنشستگی آن‌ها نسبت به بازنشستگان کشوری و لشگری بسیار ناچیز است. آن‌ها همچنین باور دارند که ۷۶ درصد از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی جزو فقرای جامعه هستند.

معترضان همچنین به تسعیر نرخ ارز انتقاداتی وارد کردند.

بازنشستگان در بیانیه خود اعلام کردند که بررسی نرخ تسعیر ارز ۱۷۵۰۰ تومانی که در دستور مجلس قرار گرفته، آثار منفی فراوانی برای آن‌ها و خانواده‌های کارگری به همراه دارد.

بازنشستگان در این تجمع، شعارهایی از قبیل: «حقوق ما ریالی هزینه‌ها دلاری»، «تا حق خود را نگیریم آرام نمی‌نشینیم»، «امنیت، معیشت حق مسلم ماست» سرمی‌دادند.

علیرضا محجوب (دبیر کل خانه کارگر) که در بین تجمع‌کنندگان حاضر شده بود، در سخنانی گفت: جمعی از بازنشستگان در اینجا حاضر هستند. این اجتماع برای احقاق حقوق کارگران برگزار شده است. شما جمعی از زحمتکشان جامعه هستید که دوران بازنشستگی خود را سپری می‌کنید. امنیت و معیشت حق همه است. نباید تفاوتی بین حقوق بازنسشتگان کشوری و سازمان تامین اجتماعی باشد. در کمیسیون تلفیق بودجه باید به جمعیت بازنشسته کمک کنند تا منابعی برای بازنشستگان تامین اجتماعی تامین شود.

خبر خوش نوبخت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) که در جمع معترضان حاضر شده بود، به آن‌ها گفت: ابتدا به همه خواهران و برادران عزیزم خوش‌آمد می‌گویم. من شرمنده‌ی شما بازنشستگان هستم. از ابتدای سال جاری، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام و ۳۲ هزار میلیارد برای بازنشستگان تامین اجتماعی تخصیص داده شد. اگر ۳۲ هزار میلیارد تومان را ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته تقسیم کنیم، مبلغی به دست می‌آید. این یعنی همسان‌سازی مستمری شما تا ۳۰ درصد انجام شده است.

او سپس گفت: ما ۳ هزار و ۹۰میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته‌ایم.

این سخنان نوبخت با فریاد الله اکبر و تشویق تجمع کنندگان روبرو شد.

معاون رییس جمهور از نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی دعوت کرد تا همچون نمایندگان بازنشستگان لشگری و کشوری، جلسات هفتگی مستمری با او داشته باشند تا متناسب‌سازی حقوقشان را تا حصول به نتیجه دنبال کنند.

Share