صبح امروز صورت گرفت؛

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان

در جریان تجمع جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، به دعوت کیوان محمدی رئیس سازمان تعدادی از این بازنشستگان برای مطرح کردن مشکلات خود در دفتر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان حاضر و به بیان مشکلات خود پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز و در جریان تجمع جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، به دعوت کیوان محمدی رئیس سازمان تعدادی از این بازنشستگان برای مطرح کردن مشکلات خود در دفتر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان حاضر و به بیان مشکلات خود پرداختند.

در این دیدار که رئیس خانه کارگر تشکیلات گیلان نیز حضور داشت محمدی با تاکید بر لزوم احصاء موارد و مشکلات بازنشستگان استان گیلان، برای مطرح شدن آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: خود من در یک خانواده‌ای کارگری، بزرگ شده‌ام و به مسائل و مشکلات این قشر واقف هستم.

وی با بیان اینکه درب سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بر روی همه اقشار مردم استان باز است، گفت: حل مشکلات بازنشستگان در حیطه اختیارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیست اما این آمادگی را داریم تا حلقه وصل بازنشستگان با سازمان تأمین اجتماعی و دولت باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه تأمین اجتماعی به عنوان سازمان متولی باید به مشکلات بازنشستگان خود توجه و در جهت رفع آن گام بردارد گفت: این آمادگی در سازمان وجود دارد تا مشکلات همه اقشار از جمله کارگران، کشاورزان، بازنشستگان و… حتی اگر در حیطه وظایف این سازمان نباشد را با مسئولان مربوطه پیگیری و در جهت رفع آن‌ها رایزنی کنیم.

وی با بیان اینکه حل مشکل افزایش حقوق بازنشستگان از اختیارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خارج است و باید در سطح ملی و سازمان تأمین اجتماعی حل شود، خاطرنشان کرد: با این حال می‌توانیم منعکس کننده مشکلات به دولت و مسئولین کشوری باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بر لزوم پیگیری احقاق حقوق بازنشستگان از مسیر قانونی و درست تاکید و گفت: ایجاد حاشیه و سوء استفاده عده‌ای از خواسته‌های به حق بازنشستگان، بر مشکلات آنان می‌افزاید.

در این دیدار رئیس خانه کارگر گیلان با بیان اینکه مشکل ما با دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور نیست، گفت: کارگران هیچ نماینده‌ای در مجلس شورای اسلامی ندارند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی ربطی به دولت ندارد، گفت: این سازمان از کارگر و کارفرما پول دریافت می‌کند تا کارگران را بیمه کند.

ایزدی با بیان اینکه در گذشته شورای عالی تأمین اجتماعی داشتیم که سه کارگر، سه کارفرما و سه نماینده دولت در آن عضو بودند، گفت: این شورا در گذشته حذف شده و تصمیم گیری از دست کارگران خارج شده است.

ایزدی افزود: دولت در لایحه بودجه سال‌های گذشته برای حل مشکلات کارگران ردیفی را برای پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی لحاظ کرده بود.

گفتنی است در این جلسه هریک از بازنشستگان به بیان مشکلات خود از جمله پایین بودن حقوق دریافتی، تفاوت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری، عدم ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان به بازنشستگان، نا هماهنگ بودن میزان افزایش حقوق بازنشستگان در همسان‌سازی تأمین اجتماعی با میزان تورم و… پرداختند.

Share