فرماندار آستارا خبر داد:

بهره‌برداری از ۲۷ پروژه با اعتبار ۷۱ میلیارد تومانی در آستارا | اشتغالزایی برای ۵۰۷ نفر در دهه فجر

عباس صابر اظهار کرد: مجموعا ۲۷ پروژه با اشتغالزایی برای ۵۰۷ نفر شامل ۶۹ نفر مستقیم و ۴۳۸ نفر غیرمستقیم با اعتبار ۷۱ میلیارد تومانی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری فرماندار شهرستان آستارا به مناسبت دهه فجر با خبرنگاران این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این نشست با اشاره به برنامه‌های این شهرستان در دهه فجر گفت: امسال برنامه‌ها به صورت روز شمار انقلاب تدوین شده است و با توجه به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در دهه فجر جشن انقلاب به طور کامل شکل خواهد گرفت.

عباس صابر گفت: همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور رژه قایق سواری استانی در ساحل سفیر امید بندر آستارا انجام خواهد شد که شکوه و اقتدار نیروهای کشورمان را در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در این روز را به نمایش خواهیم گذاشت.

صابر افزود: روز ۲۲ بهمن نیز رژه بزرگ خودرویی در سطح شهر آستارا و لوندویل نیز به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دلیل‌عدم شروع کرونا و جلوگیری از تجمع به این صورت انجام گرفته و برنامه‌ها نیز با اولویت رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در دهه فجر حضور استاندار گیلان را نیز برای افتتاح پروژه‌های شاخص شهرستان مثل کارخانه جوجه کشی، پروژه هتل و استخر را در آستارا خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا گفت: همچنین ۸ پروژه عمران روستایی نیز با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در سطح روستاهای بخش مرکزی و لوندویل انجام خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین ۲۳ واحد مسکن مددجویی با اعتبار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد و در بخش آموزشی نیز دو مدرسه در روستاهای تله خان و شیری حیاتی با اعتبار یک میلیارد تومانی به بهره‌برداری خواهد رسید، بهره برداری از پروژه‌هایی نیز مثل هدایت آبهای سطحی و بهسازی معابر از پروژه‌های شهرداری نیز در دستور کار قرار دارد.

بهره‌برداری از ۲۷ پروژه با اعتبار ۷۱ میلیارد تومانی در آستارا

صابر تصریح کرد: مجموعا ۲۷ پروژه با اشتغالزایی برای ۵۰۷ نفر شامل ۶۹ نفر مستقیم و ۴۳۸ نفر غیرمستقیم با اعتبار ۷۱ میلیارد تومانی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در آستارا ادامه داد: در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نیز در مسجد فاطمه زهرای آستارا به همین مناسبت با رعایت اصول بهداشتی آیینی را برگزار خواهیم کرد.

صابر اضافه کرد: حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد و بسیج مردمی نیز در دهه فجر کاملاً تأثیرگذار بوده و از حضور آن‌ها به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: کرونا مرز نمی‌شناسد و باید همه در کنار هم با رعایت اصول بهداشتی روزهای آرام را در کنار یکدیگر فراهم کنیم و قطعاً برای حفظ جان مردم این مسئله هم در اولویت دولت و هم باید در اولویت تمام مردم قرار بگیرد.

وی گفت: با پیگیری‌های مداوم پروژه‌هایی مثل چهاربانده کردن دو کیلومتر از پروژه تعریض جاده آستارا به اردبیل در بی‌بی یانلو، تکمیل راه آهن آستارا-آستارا و ایجاد تیر پارک کامیون‌های ترانزیت خارجی در دستور کار قرار دارد و نتایج مثبت آن را توسط دولت در ماه‌های آینده شاهد خواهیم بود.

Share