دبیر کانون خدمت رضوی آستان قدس رضوی گیلان اعلام کرد:

برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر با حضور خادمیاران رضوی فجرآفرین

دبیر کانون خدمت رضوی آستان قدس رضوی گیلان، از اعلام داوطلبی بیش از سه هزار خادم یار رضوی در استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ نفر در بخش خادم یاران رضوی گزینش و تأیید شده اند که از این تعداد، حدود ۷۰۰ نفر هنوز حوزه تخصصی خدمت خود را انتخاب نکرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جواد شفیعی ثابت، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان در نشست خادمیاران رضوی فجرآفرین با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان که به مناسبت چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۲۰ کانون عمومی و تخصصی استان قدس رضوی در سطح ۱۷ شهرستان گیلان، اظهار کرد: به دنبال ایجاد هماهنگی و هم افزایی در نیروهای انقلابی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی به ویژه به دهه فجر هستیم.

وی به سابقه پنج‌ساله فعالیت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: حسب ابلاغیه ها و برنامه‌های طراحی شده از سوی آستان قدس رضوی، فرصتی ایجاد شده تا عاشقان و ارادتمندان امام هشتم (ع) بتوانند این عشق و دلدادگی را در مسیر خدمت رضوی در سطح استان ها هم پیگیری کنند.

دبیر کانون خدمت رضوی آستان قدس رضوی گیلان، با بیان اینکه بسیاری از مردم دوست دارند خادم علی این موسی الرضا (ع) در حریم رضوی باشند، تصریح کرد: براساس طراحی های صورت گرفته، «خادم یاران» در قالب کانون های تخصصی شامل پزشکان، معلمان، حقوقی، فرهنگی، قرآنی و… در سطح استان ها فعالیت می کنند.

شفیعی ثابت با بیان اینکه داوطلبان خادم یاری در استان محل زندگی خودشان ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان و آحاد مردم را بر عهده می گیرند، گفت: این خدمات به نیت خدمت به امام رضا (ع) انجام می شود.

وی از اعلام داوطلبی بیش از سه هزار خادم یار رضوی در استان گیلان طی پنج سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ نفر در بخش خادم یاران رضوی گزینش و تأیید شده اند که از این تعداد، حدود ۷۰۰ نفر هنوز حوزه تخصصی خدمت خود را انتخاب نکرده اند.

دبیر کانون خدمت رضوی آستان قدس رضوی گیلان، با اشاره به فعالیت ۱۹ کانون تخصصی و یک کانون عمومی در استان، گفت: کانون های تخصصی در سایر حوزه ها مانند ایثار و شهادت، زیارت، روان‌شناسی و مشاوره، تعلیم و تربیت، رسانه و فضای مجازی و… نیز فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه همه مساجد و محلات می توانند شبکه مردمی خدمات خود را به آستان قدس رضوی متبرک کنند، یادآور شد: علاقمندان می توانند از طریق سامانه خادم یاری در کانون های تخصصی ثبت نام کنند و هنگام تشرف به مشهد مقدس، از طریق کد ملی ساعاتی را در مجموعه حرم رضوی خادم حرم باشند.

شفیعی ثابت، مجموعه خدمات نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان را شامل کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه اعم از توزیع سبد کالا، کارهای عمرانی و ساخت و ساز، درمان، فعالیت های فرهنگی و قرآنی و…. دانست و اظهار کرد: ویژه برنامه های دهه فجر نیز با حضور خادم یاران رضوی فجرآفرین اجرا می شود.

Share