با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش بخش سنگر

اهدای حواله خسارت بیمه دانش آموزی به خانواده دانش آموز غرق شده سنگری

با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش بخش سنگر، حواله خسارت بیمه حوادث دانش آموزی بیمه معلم به خانواده دانش آموز غرق شده در سپیدرود اهداء شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اواسط اردیبهشت ماه امسال بود که خبری تلخ در رسانه‌ها باعث اندوه مردم شهرستان رشت شد. خبر از غرق شدن پدر و پسری در رودخانه سپیدرود واقع در پشت سد سنگر بود و پس از شش روز اجساد پدر در رودخانه لولمان و پسر در زیر پل آستانه پیدا شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش سنگر در مراسمی که به مناسبت اهدای حواله خسارت بیمه حوادث دانش آموزی توسط بیمه معلم به مادر متوفی ابوالفضل برازنده، برگزار شد، اظهار داشت: آن نوجوان دانش آموز ما بوده و یک انسان از بین رفته است و آموزش و پرورش وظیفه دارد که در چنین مواقعی در کنار دانش آموزان و اولیای آنان باشد.
وی با تاکید بر مسئولیت اجتماعی آموزش و پرورش در قبال دانش آموزان و خانواده‌های آنان، گفت: توسعه پوشش بیمه ای، می‌تواند بخشی از دغدغه‌های خانواده‌های دانش آموزان در هنگام بروز حوادث را برطرف کند.
نظری ادامه داد: اگر در محیط آموزشگاه نیز برای دانش آموز اتفاقی بیفتد باید ساز و کارهای اداری آن انجام شود اگر بیمه وجود دارد قطعا مدیر باید آن دانش آموز آسیب دیده را سریعا به مراکز بهداشتی و درمانی برساند که الحمدالله مدیران مدارس در این زمینه توجیه هستند.

وی با اشاره به وجود ۹۲ واحد آموزشی و بیش از ۸۳۷۰ دانش آموز و ۸۰۰ معلم در بخش سنگر، تصریح کرد: در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی تمامی آموزش‌ها در بخش سنگر غیر حضوری انجام شده است اما با تغییر وضعیت بخش سنگر به وضعیت زرد کرونایی، مطابق با دستورالعمل اداره کل آموزش و پرورش و ستاد مقابله با کرونا، آموزش‌ها توامان به صورت حضوری و غیر حضوری و با لحاظ پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
نظری با بیان اینکه آموزش و پرورش از سال گذشته تلاش کرده با تمام معضلات و تنگاهایی که وجود دارد، از همه ظرفیت‌ها در ایفای وظایف آموزشی خود استفاده کند، افزود: در راستای پیشگیری از بیماری کرونا، با تصویب ستاد کرونا، اعتباراتی به مدارس در جهت تامین امکانات بهداشتی اختصاص یافته است. البته پر واضح است که اولیا نیز باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوشا باشند تا سلامت دانش آموزان به بهترین نحو تامین شود.
رییس آموزش و پرورش سنگر درباره اهمیت بیمه تاکید کرد: تلاش می‌کنیم خطرات را در نظر بگیریم و آن را دفع کنیم. مشکلات جانی و مالی وجود دارد، شما منزلی را بیمه می‌کنید یعنی این دوراندیشی را دارید که از اتفاقات و خطراتی که ممکن است به وقوع بپیوندد منزل خود را در امان نگه دارید پس وقتی در خصوص مال‌مان چنین دوراندیشی داریم چرا در جان افراد این بحث را نداشته باشیم؟
نظری افزود: آموزش و پرورش باید تلاش کند تا از فرزندان این جامعه محافظت کند و به آن‌ها آسیب نرسد و عقیده دارم ضرورت و اهمیت بیمه اینجا خود را نشان می‌دهد.
وی با تقدیر از خانم حاج نجفی بابت پیگیری دغدغه‌های بیمه‌ای فرهنگیان و دانش آموزان بخش سنگر، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت بیمه در جبران خسارات و رفع دغدغه‌ها در هنگام بروز حوادث، توصیه بنده این است که همه‌ی مدیران در انجام بیمه حوادث دانش آموزان و آتش سوزی مدارس کوشا باشند.
در خاتمه این جلسه رییس آموزش و پرورش سنگر ضمن تسلیت مجدد به مادر داغدیده دانش آموز برازنده، حواله خسارت بیمه حوادث دانش آموزی را به خانواده دانش آموز تقدیم نمود.

Share