معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

انتقال ۳۳ مادر باردار از ارتفاعات به مناطق پایین دست گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از انتقال ۳۳ مادر باردار از ۴۱ منطقه درگیر بارش برف اخیر به مناطق امن و پایین دست استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: به دنبال پیش بینی هواشناسی، مبنی بر بارش برف در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (اول و دوم بهمن ماه سال جاری)، ۳۳ تن از مادران باردار از ۴۱منطقه درگیر بارش برف اخیر، به مناطق امن و پایین دست گیلان منتقل شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی تعداد ۱۴۵ مادر باردار، تصریح کرد: از این تعداد، ۶۳ مادر ساکن مناطق کوهستانی استان بودند و ۳۳ تن (۵۳ درصد) از مادران باردار نیز توسط خانواده و با آموزش و هدایت سیستم بهداشتی موقتا” به مناطق امن از جمله بیمارستان یا منزل اقوام انتقال یافتند و در حال حاضر در محل سکونت خود، تحت کنترل پرسنل مراکز مربوطه می‌باشند.

حیدرزاده یادآور شد: همچنین از کل مادران باردار شناسایی شده، ۹ مادر باردار، مشکوک و مبتلا به بیماری کووید-۱۹ و یا در دوره نقاهت بیماری می‌باشند و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه یادآور شد: فضای اسکان بیمارستان ۳۱ خرداد منجیل نیز که به همت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار راه اندازی شده بود نیز در این ایام، پذیرای این دسته از مادران باردار بود.

لازم به ذکر است: گروه هدف برنامه سلامت مادران در زمان بحران شامل دو گروه می‌باشد.

گروه؛ الف- تمام زنان باردار بالای ۳۵ هفته بارداری و گروه؛ ب- که شامل تمام زنان باردار و وضع حمل کرده است که طبق بسته خدمتی سلامت مادران (خدمات خارج بیمارستانی)، در معرض خطر و پر خطر تشخیص داده می‌شوند.

Share