علوی رئیس کمیسیون عمران شورا:

امروز شورا آرامشی نسبی دارد | در عمل کارکرد شوراها محدود شده است

علوی گفت: امروز بعد از فراز و نشیب‌های فراوان، شورا آرامشی نسبی دارد زیرا یک شهردار بومی در راس کار قرار دارد و اعضای شورایی که با تجربه‌ای بالغ بر سه سال از فرصت‌ها برای مردم شهرشان و کارکردهایی که به خاطرش آمده‌اند، به دنبال خروجی دادن برنامه ریزی‌ها و سیاستهای شورایی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: شورای پنجم با بهره مندی کارکرد از کمیسیونهای تخصصی به سراغ نخبگان و رفع مشکلات رشت رفت و امروز بعد از چهار سال پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در حال به بار نشستن می‌باشد. تا جائی که هر هفته، یک قرارداد مرتبط با حوزه توسعه زیر ساخت‌های عمرانی امضا میگردد. لذا بخشی از آن تا پایان این دوره و بخشی دیگر در دوره ششم اجرائی خواهد گردید.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: امروز بعد از فراز و نشیب‌های فراوان، شورا آرامشی نسبی دارد زیرا یک شهردار بومی در راس کار قرار دارد و اعضای شورایی که با تجربه‌ای بالغ بر سه سال از فرصت‌ها برای مردم شهرشان و کارکردهایی که به خاطرش آمده‌اند، به دنبال خروجی دادن برنامه ریزی‌ها و سیاستهای شورایی هستند.

علوی افزود: در قانون اساسی برای نهاد شوراها کارکرد خوبی دیده شده است و برای سایر دستگاه و شهرداری لازم الاجرا است اما در عمل کارکرد شوراها محدود شده به سازمانی به نام شهرداری‌ها که البته بیشترین گستره فعالیتهای خدماتی را درشهرها دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: وزارتخانه‌های مختلف همان کارکردی را دارند که در مقام استانی دنبالش میگردند. از فرهنگ تا عمران، آب و فاضلاب، برق و… وحوزه عملکرد شوراها محدوده صرف عملکرد شهرداری است، بر همین اصل، هر کوتاهی شهرداری پای شوراها نوشته می‌شود.

سید امیر حسین علوی افزود: فشارها و لابی‌ها، منفعت طلبی‌های بیرونی و تجمع منفعت‌های درونی باعث عقب افتادگی این دوره شورا بوده است و باید توسط نخبگان بررسی نمود که این موارد چه بر سر مردم آورده است؟

علوی گفت: امروز بزرگترین کار شورای چهارم و پنجم جمع آوری آبهای سطحی بوده که در سال ۹۱ نصف شهر را آب فرا میگرفت. گرچه باز هم مشکل داریم ولی این مشکلات در مقایسه با خوزستان یا لرستان قابل مقایسه نیست.

علوی در پایان ضمن تاکید بر تمرکز بر روی حوزه پسماند، گفت: نوشهر اعتبارات زباله سوز را اخذ کرده است اما اعتبارات زباله سوز شهر رشت، هنوز تخصیص هم نیافته است! چندین بار شخصا تهران رفته‌ام و همینطور به نمایندگان هم بارها سفارش کرده ام. حتی در موضوع رودخانه‌ها هم متولی گریش با شهرداری نیست و تولی قانونی آن آب منطقه‌ای است و بزرگترین آلودگی رودخانه‌ها از فاضلاب شهرک صنعتی، بیمارستانها، فاضلاب شهری نشات میگیرد اما مصوبات شورا برای دیگر نهادها چون آب و فاضلاب قابلیت اجرائی ندارد و صرف این موضوع سالهاست که کاری از پیش نمیرود.

Share