مرحبا تاکید کرد

۵۰ میلیون تومان نمی‎تواند مشوق زادآوری باشد | مردم توان بازپرداخت وام را ندارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم به خاطر ۵۰ میلیون تومان وام، بچه دار نمیشوند. یعنی اگر گمان می کنند که با ۵۰ میلیون تومان می خواهند زادآوری را تشویق و افزایش دهند کار ممکنی نیست ولی اگر کسانی که صاحب فرزند شده اند می تواند کمک حالی برایشان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامرضا مرحباء، نماینده مردم  آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت در خصوص طرح کمیسیون فرهنگی مبنی بر ارائه وام ۵۰ میلیون تومانی به زوج هایی  که قبل از گذشت سه سال از تاریخ عقدشان، دارای فرزند شوند، ۵۰میلیون تومان وام دیگر هم به آنان تعلق بگیرد گفت: چنانچه خانواده توان بازپرداخت آن را داشته باشد شاید کمک خرجی برای آنها باشد.

مرحبا با اشاره به اینکه وام ازدواجی که برای زوجین در نظر گرفته شده یکی از سخت ترین شرایط اعطای وام است ادامه داد: وام هایی مثل وام ازدواج باید با سهولت در اختیار زوجین قرار گیرد.  البته نباید یک طرفه به قاضی رفت زیرا بخش اعظمی از وام های داده شده بلاوصول می مانند زیرا شرایط اقتصادی مردم به گونه ای شده است که توان بازپرداخت را ندارند و بانک ها نیز مجبور به سخت گیری در اعطای وام می گردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چنانچه دولت بتواند تسهیلات خوب البته نه با سود ۱۸ درصد بلکه بسیار کمتر، در اختیار خانواده ها قرار دهد قطعا کمک حالشان در شرایط فعلی خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم به خاطر ۵۰ میلیون تومان وام، بچه دار نمیشوند. یعنی  اگر گمان می کنند که با ۵۰ میلیون تومان می خواهند زادآوری را تشویق و افزایش دهند کار ممکنی نیست ولی اگر کسانی که صاحب فرزند شده اند می تواند کمک حالی برایشان باشد.

Share