باهنر مطرح کرد؛

یک مسئولیت اساسی احمدی نژاد تخریب آیت‎الله هاشمی بود | آقای هاشمی استثنایی بود

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید: در زمان آقای احمدی نژاد یکی از مسئولیت‌های اساسی خود آقای احمدی نژاد تخریب آقای هاشمی بود ولی در نهایت آقای هاشمی در آخرین انتخاباتی که شرکت کرد و بعد از آن مرحوم شد در تهران رأی اول را آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در آستانه چهارمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی به خبرآنلاین گفت، آقای هاشمی رفسنجانی رضوان الله تعالی علیه شخص ویژه‌ای بود که هم خودش یک ویژگی‌هایی داشت و هم با اتفاقاتی که افتاد ایشان ویژه شد.

آیت الله هاشمی عضو هیات امنای انقلاب بود

وی افزود: یعنی اگر بخواهم ویژگی‌های ایشان را بشمارم از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جزو فعالان، تبیین کنندگان، مبارزه کنندگان و جهادگران در کنار امام برای انقلاب بود، در واقع ایشان عضو هیئت امنای انقلاب بود.

باهنر گفت: آن مرحوم کم زندان نرفت، کم افشاگری نکرد و حتی تبعید هم شد. بعد از پیروزی انقلاب ایشان یکی از اعضای موُثر شورای انقلاب بود. در زمان جنگ و بعد از آن جریانات بنی صدر جانشین فرماندهی کل قوا شد یعنی ۵ الی ۶ سال ایشان جنگ را زیر نظر امام (ره) اداره می‌کرد.

تفاهم برای ریاست آیت الله هاشمی

نماینده ادوار مجلس به حضور آیت الله هاشمی در رأس اولین مجلس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در مجلس اول خیلی از بزرگان حضور داشتند، چهره‌هایی کاریزما و مهم چون شهید چمران، شهید باهنر، حضرت آیت الله خامنه‌ای و…حتی شخصیت‌های لیبرالی چون مرحوم مهندس بازرگان، دکتر یدالله سحابی و…این جمع بزرگان در نهایت همه با هم تفاهم کردند که بهترین کسی که می‌تواند رئیس مجلس باشد آقای هاشمی رفسنجانی است. البته شهید بهشتی آن زمان رئیس دیوان عالی کشور بودند و در مجلس حضور نداشتند ولی بقیه کسانی که نام بردم در مجلس بودند و با وجود همه اینها آقای هاشمی رئیس مجلس شدند.

باهنر تصریح کرد: اینکه ایشان رئیس مجلس دوران جنگ و همزمان با ریاست جمهوری حضرت آقا بود عملا کار و تصمیم درستی بود. تقریبا دولت را هم ایشان اداره می‌کرد یعنی وزرا بیش از اینکه برای حل مسائلشان به نخست وزیر مراجعه کنند به آقای هاشمی مراجعه می‌کردند.

دوران سازندگی، دوران باشکوهی بود که تخریب‌های جنگ بازسازی شد

دبیرکل جبهه پیروان به دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی اشاره کرد و گفت: در قطعنامه شورای سازمان ملل (قطعنامه ۵۹۸) آمده بود حدود هزار میلیارد دلار به ایران خسارت وارد شده است یعنی چند استان ما واقعا شخم زده شده بود. آقای هاشمی در چنین زمانی ریاست دولت را عهده دار شد و در دوران سازندگی بخش وسیعی از ایران اسلامی بازسازی شد (نمی خواهم بگویم تمام مشکلات مناطق جنگ زده حل شده است) اما دوران سازندگی، دوران پرشکوهی بود و ظرف ۸ سال بسیاری از تخریب‌های جنگ بازسازی شد. ما در تمام دوران سازندگی هزار میلیارد دلار نفت نفروختیم اما مدیریت زمان آقای هاشمی باعث بازسازی شد.

آیت الله هاشمی یک استثنا در بین مقامات جمهوری اسلامی بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت، گفت: بعد از این دوران ایشان یک دوره طولانی و تا زمان فوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود یعنی آقای هاشمی استثنایی بود که همه این مقامات را در نظام جمهوری اسلامی طی کرده بود و معتقدم هم لیاقت آن را داشت هم شم مدیریت و قدرت مدیریت آن را داشت.
نارنجک تخریب آیت الله هاشمی در دولت اصلاحات پرتاب شد

محمدرضا باهنر به حملات به آیت الله هاشمی از سوی طیف‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در دوره اصلاحات (سال ۷۸) آقای هاشمی خیلی تخریب شد. آن زمان می‌گفتند عالیجناب سرخ‌پوش و… و به بهانه قتل‌های زنجیره‌ای او خیلی تخریب شد که عمده این تخریب‌ها در زمان دولت اصلاحات بود یعنی نارنجک‌های اصلی آن زمان پرتاب شد.

یک مسئولیت اساسی خود احمدی نژاد تخریب آیت الله هاشمی بود

وی افزود: در زمان آقای احمدی نژاد یکی از مسئولیت‌های اساسی خود آقای احمدی نژاد تخریب آقای هاشمی بود ولی در نهایت آقای هاشمی در آخرین انتخاباتی که شرکت کرد و بعد از آن مرحوم شد در تهران رأی اول را آورد. یعنی با اینکه یک زمانی بسیار به ایشان حمله شده بود اما بالاخره مردم قدرشناس در زمان انتخابات خبرگان، آخرین انتخاباتی که ایشان شرکت کرد به ایشان رأی بالایی دادند آنهم در شرایطی که عده‌ای از اصولگرایان از کاندیداتوری ایشان حمایت نکردند و فقط عده‌ای حمایت کردند.

اشتباهات آیت الله

باهنر ادامه داد: اشتباهات آدم‌های بزرگ و پر مسئولیت، اشتباهات بزرگی است و این درمورد ایشان هم وجود داشت. آقای هاشمی چند اشتباه استراتژیک در زندگی، مدیریت و برنامه‌هایش داشتند و زاویه‌هایی در بعضی از رفتارها با نظام و مسئولین نظام پیدا کردند ولی در مجموع من فکر می‌کنم ایشان از اعضای موثر هیئت امنای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

Share