فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز و برخی مفاد دیگر غیرواقعی است

کنایه دلخوش به لایحه بودجه ۱۴۰۰؛ آرزو بر جوانان عیب نیست!

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه صبح بخیر ایران با کنایه سنگین به مفاد غیرواقعی لایحه بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرد: آرزو بر جوانان عیب نیست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کاظم دلخوش نماینده ادوار هفتم، هشتم، دهم و یازدهم مجلس در خصوص بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه در سال های اخیر سعی کرده ایم افرادی که حقوق کمتری دارند افزایش حقوق بیشتری داشته باشند تصریح کرد: افرادی که حقوق کمتری دارند باید به صورت پلکانی مالیات کمتری بپردازند و معافیت های مالیاتی بیشتری داشته باشند. امسال هم افرادی که کمتر از ۴ میلیون تومان حقوق دارند معافیت مالیاتی خواهند داشت.
عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان خاطر نشان کرد: در قانون برنامه برای ۵ سال پیش بینی کردیم که یک فرد بازنشسته حداکثر ۱۰ درصد با نفر دوم فاصله داشته باشد. البته بخشی از موارد از سوی دولت عمل شده است و بخشی به دلیل نبود منابع عمل نکرده است.
دلخوش اباتری با بیان اینکه بحث بازنشستگی پیش از موعد به دلیل به کار گیری جوانان و نیروهای جدید مورد تاکید بوده است اظهار داشت: در مجلس هفتم هم این موارد را پیش بینی کردیم که بیش از ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته شدند و بیش از این تعداد در دولت و دستگاه های دولتی جایگزین شدند.
نماینده صومعه سرا افزود: بعد از انقلاب جذب نیرو در قالب طرحی، شرکتی، قرارداد کار معین و امثال آن در دستگاه های محتلف صورت گرفته است که آنها هم بلاتکلیفند. کارمندهایی داریم که ۱۵ تا ۲۰ سال است به صورت شرکتی، طرحی یا قرارداد کار معین فعالیت می کنند. به دنبال تعیین تکلیف این موارد نیز هستیم.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به تبصره ۱۸ و بحث اشتغال روستاییان بیان داشت: در این خصوص بحث تسهیلات و وام را داریم که برای برخی بانک ها و موسسات اقداماتی صورت گیرد تا بتوانند در سطح شهر و روستا اشتغال زایی کنند.
سید کاظم دلخوش تصریح کرد: به این دلایل و دلایل دیگر نمی توانیم لایحه بودجه را روی زمین بگذاریم و تعیین تکلیف نکنیم. هرچند ما هم معتقدیم لایحه بودجه ضعف هایی دارد.
نماینده صومعه سرا با کنایه به لایحه بودجه ۱۴۰۰ و با بیان اینکه آرزو بر جوانان عیب نیست خاطر نشان کرد: پیش بینی فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز و برخی مفاد دیگر غیرواقعی است.
دلخوش در پایان با تاکید بر اینکه بخشی از هزینه ها امکان کاهش ندارد و حقوق کارمندان باید به موقع پرداخت شود گفت: دولت ها تعهدات بخش هزینه ای را انجام می دهند اما در بخش عمرانی و اجرایی نوسان دارند به طوری که بعد از انقلاب ۷۰ هزار پروژه نیمه کاره بر زمین مانده است.

Share