در دیدار استاندار گیلان و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد مورد بحث قرار گرفت؛

پیگیری لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی و همکاری در اجرای خط ریلی رشت کاسپین

در دیدار استاندار گیلان و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، پیگیری لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی و همکاری در اجرای خط ریلی رشت – کاسپین مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با دکتر مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای ‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در ارتباط با پیگیری لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی و نیز همکاری در اجرای راه آهن رشت کاسپین بحث و تبادل نظر کرد.

 گفت وگو درباره طرح های عمرانی و اقتصادی در منطقه آزاد انزلی و بررسی موانع پیش روی شتاب در تکمیل آنها از دیگر محورهای مذاکره در این دیدار بود.

 منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است. کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای همسود ( CIS ) و نزدیکی به فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

Share