فرماندار انزلی خبر داد؛

وضعیت بندر انزلی زرد است | اجرای طرح شبهای روشن در دوران پساکرونا

میرغضنفری با بیان اینکه اگر همراهی مردم نبود وضعیت نگران کننده میشد. اظهار کرد: طبق اعلام رسمی در حال حاضر وضعیت بندر انزلی زرد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل میرغضنفری صبح امروز در جلسه ستاد کرونا بندر انزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود، اظهار کرد: طبق اعلام رسمی در حال حاضر وضعیت بندر انزلی زرد است که قطعاً با همراهی و همکاری مردم در اجرای مصوبات و تصمیماتی که اتخاذ شده بود این امر محقق شد و اگر همراهی مردم نبود وضعیت نگران کننده میشد.

میرغضنفری در خصوص شبهای روشن تصریح کرد: در ماه دوم کرونا بحثی در کشور مطرح شد بنام پسا کرونا که به ایجاد بهداشت روانی در دوره پساکرونا تاکید داشت یکی از مواردی که میتواند به این بحث کمک کند طرحهایی مانند طرح شبهای روشن است.

فرماندار شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه قرار نیست بازار راه اندازی کنیم، گفت: از هم اکنون زیرساخت‌ها را آماده خواهیم کرد که کجا می‌شود با رعایت چارچوب‌های صنفی و بهداشتی و امنیتی این امر را محقق نمود و الان قرار نیست بازارشب داشته باشیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام امتحانات مراکز علمی و آموزشی گفت: در همه دانشگاه‌ها آزمون‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، در مورد آزمون‌های مدارس راهکارهایی مد نظر دوستان است که از طریق اداره کل بررسی خواهد شد زیرا در حوزه دانش‌آموزی هم قرار است بخشی از آزمون‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود و ترجیحا تا جایی که امکان دارد فضا را از حالت تجمعی خارج کنند.

میرغضنفری تاکید کرد: یکی از مسیرهایی که در طول غربالگری به این نتیجه رسیدند که می‌تواند در زمینه انتقال ویروس کرونا در حوزه اداری تاثیرگذار باشد، عدم توجه به رعایت در فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی ارباب رجوع بود که این امر باعث آلودگی همکاران مخصوصا در بانک‌ها شده، لذا در حوزه بازرسی‌ها دوستان حوزه بهداشت و درمان به این امر توجه داشته باشند تا همکاران و ارباب رجوع حتماً از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

فرماندار شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه در آخرین جلسه ستاد کرونا در رابطه با نصب بنرهای تبلیغاتی شهرداری مباحثی مطرح شد و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که نصب و برداشتن بنر‌ها در گسترش ویروس کرونا می‌تواند موثر باشد لذا شهرداری تا اطلاع ثانوی از نصب بنرهای تبلیغاتی جلوگیری کند.

وی با اشاره به فعالیت مهدکودک‌ها تصریح کرد: به جهت شرایط خاص بعضی از والدین و اشتغال که ناچارند فرزندان خود را به مهدکودک بسپارند لذا مهدکودک‌ها به صورت محدود و با یک سوم ظرفیت، با نظارت و رعایت چارچوب‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند که حتما باید تست‌های اولیه لحاظ شود و نظارت مستمر از فعالیت مهدکودک‌ها صورت گیرد.

فرماندار شهرستان بندر انزلی در خصوص ادامه اعمال محدودیت در رابطه با تردد‌های شبانه گفت: کماکان این محدودیت حتی در شهرهای زرد اعمال می‌شود زیرا به عقیده کارشناسان دورهمی‌های شبانه خانوادگی می‌تواند یکی از جدی‌ترین کانون‌های آلودگی باشد.

وی افزود: البته همراهی پلیس در این زمینه بسیار قابل تقدیر است زیرا ماشینی که بیمار و یا شرایط خاصی دارد حتی در صورت جریمه، با ارائه مستندات و مدارک میتواند نسبت به حذف جریمه خود اقدام نماید.

میرغضنفری با اشاره به فعالیت تالارها که یکی از دغدغه‌های حوزه اصناف بود، تصریح کرد: تالارها با رعایت شرایط، محدودیت و نظارت می‌توانند فعالیت داشته باشند.

فرماندار شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه معلوم نیست ویروس کرونا تا کی و با چه شدتی ادامه دارد، گفت: باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم، کار کنیم ولی نمی‌توانیم کسب و کار را تعطیل کنیم لذا باید چهارچوب‌ها را بپذیریم و رعایت کنیم.

Share