در دیدار دبیرکل انجمن کشتیرانی با فرماندار آستارا عنوان شد؛

واگذاری کد گمرکی بندر آستارا در آینده نزدیک | بندر آستارا قلب تپنده این شهرستان است

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بندر آستارا قلب تپنده این شهرستان است و نباید هیچ خللی به روند فعالیت آن وارد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فرماندار آستارا گفت: امروز شاهد سرمایه‌گذاری قابل توجه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا هستیم و باید بسیار به این امر توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: بندر آستارا قلب تپنده این شهرستان است و نباید هیچ خللی به روند فعالیت آن وارد شود.

مسعود پل مه افزود: به گل نشستن کشتی به اعتبار تأمین یک بندر لطمه وارد می‌کند و با استفاده از رایزنی‌های فرماندار آستارا امیدوار به اتمام لایروبی حوضچه به بندر این شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: گمرک باید با حل مشکل اخذ کد گمرکی بندر آستارا، مراودات تجاری را سرعت بخشیده تا شاهد یک رونق تجاری گسترده در این بندر باشیم.

پل مه تصریح کرد: اگر در بندری سهم صادراتش بیش از واردات آن باشد، نشان از تلاش تمامی مجموعه مدیران متولی در راس فرماندار آن شهرستان است و امروز اتفاقات خوبی را در آستارا شاهد هستیم.

وی گفت: بندر آستارا از بنادر نمونه کشور است و با توجه به حجم سرمایه گذاری در آن و متعاقباً رشد و توسعه اقتصادی در این بندر متوجه اهمیت آن برای سرمایه گذاران و نیاز تبادل تجاری کشورمان با کشورهای حوزه CIS و روسیه از طریق بندر آستارا هستیم.

فرماندار آستارا در این دیدار گفت: توجه به حوزه بندر و اقتصاد دریایی همواره مورد توجه دولت‌ها قرار دارد.

عباس صابر گفت: حضور بخش خصوصی توانمند به عنوان بازوی کمکی دولت در امور اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و امروز شرکت متولی بندر آستارا تمام قد امورات را انجام می‌دهند.

 صابر افزود: در آینده نزدیک کد گمرکی بندر آستارا توسط گمرک واگذار می شود و با توانمندسازی زیرساخت‌های گمرکی در این بندر جهش تولید را به معنای واقعی در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا لمس کرد.

نماینده عالی دولت در آستارا با تاکید بر تقویت صادرات کانتینری از بندر آستارا گفت: با توسعه تجارت کانتینری محصولات کشاورزی در مرز دریایی این شهرستان، هم شاهد کاهش بار ترافیکی کامیون‌های ترانزیتی در مرز آستارا و هم شاهد ایجاد حمل و نقل ترکیبی هدفمند در مرزهای سه‌گانه آستارا خواهیم بود.

Share