محسن آهنی: افراد ناآگاه از فرافکنی و شخصی نگری به شدت پرهیز کنند

واکنش تند اداره صمت درباره صدور پروانه جدید «معدن سنگ لاشه قوش داشی»

محسن آهنی رییس اداره صمت آستارا اظهار کرد: صدرو پروانه جدید «معدن سنگ لاشه قوش داشی» صحت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صداوسیما، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان مرزی آستارا، اخبار غیر موثق منتشره در فضای مجازی و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و عوام فریبانه برخی افراد درخصوص «معدن سنگ لاشه قوش داشی» را انکار کرد و گفت: صدور هرگونه مجوز و پروانه بهره برداری معدنی جدید از ۳ سال پیش در استان های شمالی ممنوع شده است و مجوز «معدن سنگ لاشه قوش داشی» مربوط به حدود ۹سال پیش است و صدرو پروانه جدید برای این معدن صحت ندارد.

محسن آهنی گفت: به‌دلیل وجود « شورای معادن گیلان » که به ریاست استاندار پرتلاش استان و عضویت دو تن از نمایندگان کاربلد مجلس شورای اسلامی، نهادها و تشکل‌های تخصصی تشکیل می شود و حتی مدیران ارشد دستگاه های نظارتی استان اعم از دادگستری، دادستانی و سازمان بازرسی در جلسات شورای معادن حضور دارند و همه تصمیمات معدنی پس از تحلیل و بررسی در شورا مصوب و به صورت جمعی اتخاذ می شود و تصمیمات فردی در آن دخالت ندارد.

وی گفت: برای استفاده از ظرفیت های معدنی؛ خوشبختانه «قانون معادن» و روال و فرایند آن بسیار واضح است و برای هرگونه فعالیت و احیای معادن ابتدا استعلامات قانونی از ارگان های مرتبط با حساسیت ویژه انجام می شود و سپس با طرح در «شورای معادن استان» در صورت تصویب، اجرا و ابلاغ می شود.

رئیس اداره صمت شهرستان آستارا کم اطلاعی بر روند قانونی برخی افراد را خصمانه دانست و تصریح کرد: آیا تبدیل کارت ملی و سایر مدارک شناسایی قدیمی به جدید اشخاص در راستای دولت الکترونیک و به روزرسانی اسناد، تخلف است، که برخی با دادن آدرس غلط؛ تبدیل یک پروانه معدنی دفترچه ای قدیمی به تک برگی جدید را که در همه کشور در حال انجام است به عنوان تخلف به مردم تلقین می‌کنند؟!!

محسن آهنی، ایجاد انحراف و اخلال در آرامش فکری مردم با هر قصد و نیتی را نابجا و خطا دانست و گفت: بی اطلاعی از قوانین؛ مجوز برهم زدن آرامش مردم را برای ما صادر نمی کند و امیدواریم برخی افراد ناآگاه به جای صرف وقت در این امور، عزم خود را برای عمران و آبادانی کشور جزم کرده و از فرافکنی و شخصی نگری به شدت پرهیز کنند.

لازم به ذکر است نماینده مردم آستارا در خانه ملت چند روز پیش در بازدید از منطقه قوش داشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در آستارا با اشاره به اینکه صدور مجوز برای فعالیت های معدن و کاوش در منطقه قوش داشی سوال های متعددی را به وجود آورده است، گفت: قطعا در راستای حفظ و حراست از منابع ملی، جلوی هرگونه بهره برداری گرفته شده و مجموعه مدیریت شهرستان در مقابل این کار ناصواب می ایستد.

مرحبا گفته بود : اجازه غارت انفال و منابع طبیعی را به هیچ احدی نخواهیم داد و از طریق سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضائیه و نهادهای نظارتی و امنیتی این قضیه را پیگیری می کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: عده ای این قضیه را به یک فرصت برای تسویه حساب شخصی تبدیل کردند و این افراد معلوم الحال را به مردم و مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

Share