همه شهروندان و افراد مقیم رایگان واکسینه می‎شوند

واکسن کرونا به ولی‌عهد سعودی تزریق شد

در ویدئویی که خبرگزاری واس خبرگزاری رسمی سعودی منتشر کرد، ولی‌عهد این کشور با حضور در یکی از مراکز تزریق، واکسن کرونا را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، واکسن کرونا روز جمعه ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ به شاهزاده محمد بن سلمان ولی‌عهد پادشاهی عربی سعودی تزریق شد. سعودی پیش از این اعلام کرده بود که این واکسن را به رایگان در اختیار همه شهروندان و افراد مقیم در این کشور قرار می‌دهد.

در ویدئویی که خبرگزاری واس خبرگزاری رسمی سعودی منتشر کرد، ولی‌عهد این کشور با حضور در یکی از مراکز تزریق، واکسن کرونا را دریافت کرد. این واکسن در چارچوب برنامه ملی واکسیناسیون که از سوی وزارت بهداشت این کشور اجرا می‌شود، به ولی‌عهد تزریق شد.

دکتر توفیق بن فوزان الربیعه وزیر بهداشت سعودی در این‌باره گفت: «از ولی‌عهد برای پیگیری مستمر تهیه واکسن برای شهروندان و افراد مقیم و همچنین رهنمودهای مستمر او درباره ضرورت ارائه بهترین خدمات تشکر می‌کنم.»

او در ادامه افزود: «دستاوردهایی که امروز می‌بینیم سعودی از آغاز بحران کرونا به دست آورده، ادامه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های چشم‌انداز سعودی ۲۰۳۰ است؛ سیاست “پیشگیری بهتر از درمان” که بر اساس آن همه اقدامات پیشگیرانه به صورت پیشدستانه انجام شد و در آن تاکید شده که سلامت افراد از همه چیز مهم‌تر است. در همین چارچوب واکسن امن و مورد تایید بین‌المللی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه و در اختیار شهروندان و افراد مقیم قرار گرفت که سعودی را در رده بهترین کشورهای جهان در زمینه مبارزه با کرونا قرار داد.»

وزیر بهداشت سعودی ۵ روز پیش اعلام کرد که اولین محموله واکسن کرونا به این کشور رسیده و سعودی می‌کوشد برای همه شهروندان و افراد مقیم و حتی افرادی که به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند، واکسن تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهد.

Share