یکی از غعالان حامی حیوانات روایت کرد؛

مرگ مشکوک گربه های مجتمع آزادگان رشت

در کمال ناباوری چند روز قبل مردم با لاشه چند گربه در نقاط مختلف مجتمع مواجه شدند که بخاطر مرگ این حیوانات، احتمال می رفت شخصی با انگیزه خصومت و آزار حیوانات، غذای آنها را سمی کرده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از چندسال قبل گروه حامیان حیوانات در مجتمع آزادگان رشت به همت تعدادی از جوانان مجتمع راه اندازی شد و با جمع آوری و ساماندهی گربه های شهرک سعی نمودند زاد و ولد و پراکندگی گربه های بی پناه مجتمع را کنترل کنند، تا اینکه هفته گذشته اتفاق تلخی روی داد.

قضیه از این قرار است که ابتدا برای ساماندهی حیوانات در قسمت مناسبی از شهرک خانه های چوبی ساخته شد و از گربه ها در این محل نگهداری گی می کردند و غذای آنها نیز توسط ساکنین شهرک تامین می شد.

اما در کمال ناباوری چند روز قبل مردم با لاشه چند گربه در نقاط مختلف مجتمع مواجه شدند که بخاطر مرگ این حیوانات، احتمال می رفت شخصی با انگیزه خصومت و آزار حیوانات، غذای آنها را سمی کرده باشد.

به همین منظور باقی گربه ها که از سلامت ظاهری برخوردار بودند به دامپزشکی معرفی شده و تحت معاینه قرار گرفتند تا از مسمومیت احتمالی آنها پیشگیری شود.

به گفته عباس کشورنژاد یکی از جوانان حامی حیوانات که به کمک دوستانش این گروه را در مجتمع آزادگان رشت ایجاد کرده، قضیه به اطلاع مراجع قانونی و مسئولان مجتمع رسیده و با تصمیمات اتخاذ شده امید می رود بزودی عامل این جنایت غیراخلاقی شناسایی شود.

وی انگیزه گروهشان در حمایت از گربه های مجتمع را کاهش معضل حیوانات خیابانی و ساماندهی آنها عنوان کرد و گفت: گاها در فصل سرما گربه ها وارد راه پله و شوفاژخانه می شدند، اما از چندسال قبل با ساخت لانه های مخصوص در مکان مناسب که با هماهنگی همسایه ها در نظر گرفته شده است، از این مخلوقات زبان بسته نگهداری می کنیم و این امر به نفع ساکنین بوده است چرا که گربه ها نقش مهمی در کاهش تعداد موش های مجتمع دارند و از این بابت به بهداشت مجتمع نیز کمک می کنند.

Share