معاون میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

مرمت بخش‌های تخریب شده‌ی دیوار بقعه تاریخی پیرعلی لاهیجان

مرمت قسمت‌های تخریب شده‌ی بقعه پیرعلی با همکاری شهرداری لاهیجان در دستور کار اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون میراث‌فرهنگی گیلان از آغاز روند مرمت و بازسازی دیوار بقعه پیرعلی با همکاری شهرداری و شورای شهر لاهیجان خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر افزود: بقعه پیرعلی که در محله‌ی اردوبازار شهر لاهیجان واقع شده مجموعه‌ای ارزشمند و تاریخی از تکیه، حسینیه و مسجد است که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ و به شماره ۳۸۴۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان در ادامه گفت: بخش زیادی از دیوار بقعه پیرعلی در سالهای اخیر و به علت نزولات جوی به شدت آسیب دیده بود که خوشبختانه روند بازسازی و مرمت این اثر ارزشمند تاریخی با مساعدت دادستان، و با تأمین کلیه‌ی هزینه‌ها توسط شهرداری لاهیجان، توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان آغاز شده است.

وی در انت‌ها با تشکر از شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان اضافه کرد: در سالهای اخیر و با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و شهرداری لاهیجان تعداد زیادی از پروژه‌های بازسازی و مرمت آثار تاریخی این شهر انجام شده است که از این دست می‌توان به سردر ورودی خانه تاریخی صادقی، محوطه‌سازی پل‌خشتی لاهیجان، مرمت جداره حمام تاریخی گلشن و محوطه‌سازی میدان چهارپادشاه اشاره کرد.

Share