اظهارات محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا؛

مجلس یازدهم به جای قانون، چماق تصویب می‌کند | روحانی می داند که رفراندوم عملیاتی نخواهد شد

محمد مهاجری در گفت وگو با سایت مدارا با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص قانون اساسی گفت: مطلبی که آقای روحانی در خصوص قانون اساسی مطرح کرده است جدید نیست و تقریبا از سال ۹۴ موضوع رفراندوم مطرح شده و هیچ کسی به اندازه آقای روحانی به سوراخ سنبه‌های سیاست در ایران آشنا نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد مهاجری در گفت وگو با سایت مدارا با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص قانون اساسی گفت: مطلبی که آقای روحانی در خصوص قانون اساسی مطرح کرده است جدید نیست و تقریبا از سال ۹۴ موضوع رفراندوم مطرح شده و هیچ کسی به اندازه آقای روحانی به سوراخ سنبه‌های سیاست در ایران آشنا نیست.
او با اشاره به مصوبه ضدبرجامی اخیر مجلس و واکنش علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آقای صالحی پس از تصویب قانون موسوم به «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» دارای انگیزه برای صحبت کردن شده است.

وی افزود: عقلانیت کافی در مصوبه اخیر دیده نمی شود ضمن اینکه ظاهر تشریفات قانونی در آن رعایت نشده است. معمولا در تصویب اینگونه طرح‌ها از وزارت خارجه دعوت می‌کنند اما در جلسات نهایی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشته وزارت امورخارجه را سرکار گذاشتند و گفتند جلسه است، بعد ساعت جلسه را تغییر دادند و دیگر به وزارت امور خارجه اطلاع ندادند.

این فعال رسانه ای اصولگرا با اشاره به اظهارات آقای صالحی در خصوص تامین نشدن اعتبار برای ساخت سانتریفیوژها گفت: برخی سرخوش هستند که فردا روزی آقای صالحی را به ۲۵ سال زندان محکوم کنند .

وی با اشاره به اینکه به طرز بی سابقه ای  برای کسانی که قانون را به دلخواه مجلس اجرا نکنند حبس طولانی مدت۲۵ساله قرار داده اند گفت:وقتی مجلس به جای قانون، چماق تصویب می‌کند دیگر چه انتظاری می توان داشت.

محمد مهاجری با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: مطلبی که آقای روحانی در خصوص رفراندم مطرح کرده جدید نیست و تقریبا از سال ۹۴ موضوع رفراندوم مطرح شده و هیچ کسی به اندازه آقای روحانی به سوراخ سنبه‌های سیاست آشنا نیست. او می داند که این حرف عملیاتی نخواهد شد اما باز هم این موضوع را به عنوان قلقلک ذهن نخبگان و افکار عمومی مطرح میکند که مردم یادشان نرود که چیزی هم در قانون اساسی به نام رفراندوم وجود دارد.

مهاجری افزود: برخی از سیاسیون  دنبال این هستند که اصل ۱۱۳ و اصل رفراندوم قانون اساسی را در پستوها قایم کنند که کسی نبیند. آقای روحانی این نکته را که مطرح می کند می داند که قابلیت عملیاتی و اجرایی شدن ندارد و حتی اگر قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، در دوره خود آقای روحانی تحقق نمی یابد.بنا بر این او دنبال این است که افکار عمومی را متوجهِ این دو اصل قانون اساسی کند که به نظرم کار خوبی است.

وی در مورد اختیارات رئیس جمهور ادامه داد: در قانون اساسی، رئیس جمهور نفر دوم کشور است و اگر ما بیاییم جایگاه و مقام نفر دوم را خیلی تنزل بدهیم به رهبری جفا می کنیم.

وی ادامه داد: یعنی بسیاری از کارهایی که بر اساس قانون اساسی بر دوش رئیس جمهور است وقتی اجازه نمی دهیم که انجام شود مسئولیت متوجه رهبری می شود. وقتی شما شان و جایگاه رئیس جمهور را که هر کسی می خواهد باشد هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، احمدی نژاد، حسن روحانی  و یا بعدا که قرار است( با اصلاح اخیر قانون انتخابات ریاست جمهوری) محمدباقر قالیباف باشد!  تنزل می دهید، جفا به رهبری است. کاری که رئیس جمهور باید انجام بدهد و نمی گذارید که انجام بدهد خود به خود به مقام مافوق ارجاع می شود.

وی  همچنین ادامه داد: باید رفراندوم به رسمیت شناخته شود و هیچ اتفاقی هم نمی افتد،تنها اتفاقی که ممکن است بیفتد منافع سیاسی برخی افراد و جناحهاست.

Share