کوچکی‌نژاد با انتقاد از دولت؛

مبالغ واریزی به حساب خانوارها هیچ تناسبی با قانون تأمین کالاهای اساسی ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مبالغ واریز شده به حساب خانوارها هیچ هماهنگی با قانون الزام به تأمین کالاهای اساسی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورخ ۳ دی‌ماه بند ۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری درباره رجال سیاسی و مذهبی و همچنین بند ۳ این قانون درباره ایرانی‌الاصل بودن کاندیدهای ریاست جمهوری به تصویب مجلس رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: رجال مذهبی و سیاسی با شرایطی می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شوند اعم از اینکه رجال سیاسی در حوزه سیاست عملکرد و سوابق خوبی داشته باشند، تحلیل‌گر بوده و در عمل و گفتار خود به ولایت فقیه و تبعیت از آن معتقد باشند.

وی تصریح کرد: قانون تامین کالای اساسی در ماه‌های اخیر ناقص اجرا شده و با استناد به نحوه عملکرد می‌توان گفت به نحوی اجرا نشده است و دولت همان روش و محاسبات قبلی خود را در پیش گرفته و مبلغی که به حساب خانوارها واریز می‌کند هیچ هماهنگی با قانون الزام به تأمین کالاهای اساسی ندارد.

کوچکی‌نژاد گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ هیچ مشکلی را از مردم حل نمی‌کند به ویژه با جهت‌گیری که در بحث مستضعفین و محرومین دارد حمایت ویژه‌ای از این قشر در این لایحه دیده نشده و در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده است؛ قرار بود که در این لایحه به آسیب دیدگان بیماری کرونا کمک شود که به این موضوع نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پرداخته نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: درآمدهای موجود در لایحه بودجه ۱۴۰۰ غیرواقعی و خوش‌بینانه است و اگر مجلس این لایحع کنونی را تصویب کند بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه ایجاد می‌شود و این کسری تورم و گرانی زیادی را با خود به همراه دارد و مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور گفت: دولت باید در خیلی از هزینه‌ها صرفه‌جویی کند؛ بسیاری از پرداخت‌ها و حقوق‌ها بر اساس ضوابط نبوده و افراد مبالغ اضافه‌ای را دریافت می‌کنند که دولت باید این بحث را ساماندهی کرده و پاداش‌های اضافی را به قشر محرومان اختصاص دهد.

Share