امام جمعه آستارا:

ما برای عناوین همدیگر را می کشیم، ولی روی سنگ سردار سلیمانی سرباز نوشته شده است

امام جمعه آستارا بیان کرد: رفتار حاج قاسم با خانواده شهدا یک درس انسانیت برای همه ما است و اگر سردار شرمنده شهدا است، پس برخی مسئولین باید چه بگویند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی مرزی بندر آستارا با رعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

کاظم حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به خطبه ۸۶ امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه گفت: ایشان انسان خوشبخت و سعادتمند را کسی می دانستند که از افراد جامعه پند و اندرز بشنود و از اتفاقات پیرامونش درس بگیرد.

وی گفت: امیرالمومنین علیه السلام فریب خورده های هوا و هوس را بدبخت دانسته‌اند و انسانی که به خواسته های نفسانی خود پاسخ بدهد، عاقبت خوشی در انتظارش نخواهد بود.

حافظ نیا غرور و تکبر انسان را ناشی از کوچکی روحش دانست و تصریح کرد: حضرت امام (ره) خدمتگزاری را برتر از رهبری می دانستند و این نشان‌دهنده وسعت روحشان است و همه باید از کلام و سیره ایشان الگو بگیریم.

وی ریا را شرک به خداوند دانست و بیان کرد: ریا در تمام اعمال انسان را در ردیف شرک به خداوند و فرد در زمره مشرکین قرار می دهد و باید هر عمل خیری تنها برای رضای پروردگار باشد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به اولین سالروز شهادت سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این روز از سخت ترین روزهای کشور بعد از رحلت امام خمینی (ره) بود و خبر شهادت سردار سلیمانی کشور را در بهت و غم سنگینی فرو برد.

حافظ‌نیا بخشی از شخصیت حاج قاسم را ناشناخته دانست و گفت: کارهای بزرگ این شخصیت ذوب در ولایت هنوز ناشناخته مانده است و فعالیت‌های او برای امت های مظلوم جهان و غیرقابل انکار است.

خطیب جمعه آستارا گفت: سردار، جوانان را به خواندن نماز شب و پشتیبانی از ولایت فقیه می خواند.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه به واسطه حضور حاج قاسم شکست خورد و ابعاد مختلف شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بی‌نظیر بوده است.

حافظ نیا بیان کرد: رفتار حاج قاسم با خانواده شهدا یک درس انسانیت برای همه ما است و اگر سردار شرمنده شهدا است، پس برخی مسئولین باید چه بگویند؟

وی ادامه داد: ما برای عناوین همدیگر را می کشیم و شهید سلیمانی بر روی سنگ قبرش واژه سرباز را وصیت کرده است.

حافظ نیا با اشاره به تبریک روز جهاد کشاورزی گفت: توجه به حوزه کشاورزی بسیار مهم و ضروری است و آن طور که باید در کشور به کشاورزی و کشاورزان توجه نمی شود و چیزی جز رنج و زحمت برای کشاورز باقی نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: کار باید در وزارت جهاد و کشاورزی جهادی انجام شود و مسئولین باید این امر را تقویت کنند.

امام جمعه آستارا با اشاره به تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: تغییر اراضی کشاورزی نباید انجام بگیرد و از بین بردن زمینهای کشاورزی یک معضل بزرگ است، اگر کشاورزی نباشد کارخانه ها چه کاری می‌خواهند انجام بدهد؟ چرا به دغدغه حضرت آقا در خصوص منابع طبیعی و اراضی کشاورزی توجه نمی‌شود؟

وی گفت: زمین‌های کشاورزی آستارا به واسطه ویلا چسازی از بین می رود و مسئولین باید ورود کنند.

امام جمعه آستارا با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴ گفت: دشمنان اسلام همیشه روی این مسائل سرمایه‌گذاری می‌کنند، یکی از راه های تسلط بر کشورهای اسلامی و ترویج بی بند و باری است و به فرموده امام (ره) کشف حجاب ام الامراض جامعه است.

وی بیان کرد: امروز در فضای مجازی هشتگ ها و

کمپین‌های نه به حجاب اجباری با هدف ترویج بی بند و باری توسط دشمن انجام گیرد و جامعه آلوده، دیگر اراده و انگیزه ای برای دفاع از کیان کشور نخواهد داشت.

Share