رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان خبر داد:

لغو اقامه نماز جمعه در ۱۶ شهر گیلان | مدت‌زمان اقامه نماز کاهش پیدا کند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به آخرین وضعیت اقامه نماز جمعه در شهرهای استان گفت: با تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و استان با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان نماز جمعه در ۱۶ شهر گیلان به دلیل شیوع کرونا اقامه نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌ ولی عادلی با بیان اینکه ائمه جمعه استان همواره با ستاد مبارزه با کرونا نهایت همکاری را داشته است، اظهار کرد: هم‌زمان با شیوع موج سوم کرونا در استان گیلان ستاد ائمه جمعه جلسات مختلفی را با ستاد مقابله با کرونا برگزار و همواره در خصوص برگزاری نماز جمعه در شهرستان استان به اجماع رسیده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم توجه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به حفظ سلامتی نمازگزاران، افزود: حفظ سلامتی نمازگزاران و مردم همواره یکی از اولویت‌های شورای سیاست‌گذاری بوده و این خصوص همواره در طی این مدت نماز جمعه در شهرهای قرمز و همچنین بسیار شکننده استان لغو و این جلسات با ستاد کرونا ادامه‌دار است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با اذعان به اینکه نماز جمعه در ۱۶ شهرستان استان اقامه نمی‌شود، تصریح کرد: با تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و استان با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان نماز جمعه ۹۹/۱۰/۱۱ در شهرهای، آستارا، تالش، حویق، لیسار، اسالم، پره سر، رضوانشهر، بندر انزلی، رودسر، کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد، رودبار، لوشان، منجیل، رستم‌آباد اقامه نمی‌شود.

عادلی به تشریح وضعیت چگونگی برگزاری نماز جمعه در دیگر شهرهای استان پرداخت و بیان کرد: در دیگر شهرستان‌های استان نماز جمعه و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار و از متولیان برگزاری مراسم درخواست دارم به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه و مدت‌زمان اقامه نماز کاهش پیدا کند.

Share