مدیرعامل توزیع برق گیلان هشدار داد؛

لزوم مدیریت مصرف برق؛ خاموشی‌های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد

مدیرعامل توزیع برق گیلان: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاههای تولید برق، خاموشی های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از وضعیت قرمز و هشدار در نیروگاههای تولید برق و لزوم جدی مصرف بهینه برق خبر داد.

وی اظهار داشت: باتوجه به سرمای هوا در کل کشور و افزایش مصرف گاز، نیروگاههای تولید برق که با مصرف گاز به تولید برق مشغول هستند با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و در مرز هشدار قرار دارند.

هنرمند گفت: باتوجه اینکه حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود و با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.

وی تاکید کرد: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاههای تولید برق، خاموشی‌های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد تا از وقوع خاموشی‌های گسترده، آسیب به نیروگاه‌ها و استفاده از سوخت‌های جایگزین که موجبات آلودگی هوا را فراهم می‌آورد جلوگیری شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطر نشان کرد: با راهکارهای ساده‌ای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط (کم کردن شعله بخاری ویا کاهش دمای ترموستات) می‌توان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

وی گفت: تا کنون طرح‌هایی مانند تعدیل موقت یک در میان چراغ معابر جاده‌ها و اتوبانها و انعقاد تفاهم نامه با صنایع بمنظور کاهش مصرف و ممیزی ادارات و دستگاههای اجرایی استان برای کاهش مصرف برق در سطح استان اجرا شده است.

هنرمند اضافه کرد: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز (بیت کوین و…) به دلیل مصرف بیش از اندازه برق، سبب تخریب شبکه می‌شوند، نسبت به کشف و جمع آوری این مراکز اقدام خواهد شد و افرادی که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را معرفی کنند، تا ۱۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد ضمن اینکه اینکار از طریق شماره تلفن ۱۲۱ امکان‌پذیر است و البته نام این افراد محرمانه خواهد ماند.

هنرمند درپایان گفت: با همکاری مردم که بزرگترین حامی و همراه صنعت برق هستند و با اعمال راهکارهای مدیریت مصرف، به راحتی می‌توانیم چالش پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم

Share