فوت ۱۲ رامسری بر اثر کرونا در ۱۰ روز گذشته

عادی‌انگاری شهروندان به همراه رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در سطوح مختلف سبب شده است تا وضعیت کرونایی رامسر بار دیگر قرمز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر از جان باختن ۱۲ بیمار کرونایی در رامسر طی ۱۰ روز گذشته خبر داد.

  دکتر حمید رضا مبشری از مرگ ۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان طی ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: عادی‌انگاری شهروندان به همراه رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در سطوح مختلف سبب شده است تا وضعیت کرونایی رامسر بار دیگر قرمز شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر نسبت به تداوم عادی انگاری رفتاری و تشدید وضعیت کرونایی رامسر هشدار داد و افزود: عادی انگاری از سوی مردم در قالب دورهمی‌ها و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی توسط برخی اصناف بویژه در محور‌های گردشگری سبب شده است تا روند شیوع کرونا در شهرستان همچنان افزایشی باشد.

دکتر مبشری از قانون گریزی برخی اصناف نظیر بنگاه‌های املاک و رستوران‌ها بویژه در محور‌های گردشگری نظیر دالخانی و اربه کله نیز انتقاد کرد و گفت: روز گذشته تمامی بنگاه‌ها در محور اربه کله در حال فعالیت بودند ضمن اینکه در کنار رستوران‌ها، صف‌های طویل خودرو وجود داشت که نشان می‌داد وضعیت قرمز کرونایی شهرستان برای عده‌ای اهمیت ندارد و همچنان با وجود قرار گرفتن رامسر در وضعیت قرمز به صورت عادی به فعالیتشان ادامه می‌دهند.

او با بیان اینکه بر اساس آخرین بررسی‌ها در جمع‌های بالای پنج نفر یک نفر ناقل بدون علامت کرونا وجود دارد، گفت: اگر مردم و اصناف به دنبال آن هستند که وضعیت رامسر به وضعیت نارنجی بازگردد چاره‌ای جز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همانند اسفند ماه پارسال را ندارند. در حال حاضر رفتار مردم نسبت به رعایت پرتکل‌های بهداشتی نشان می‌دهد که این تمایل کاهش یافته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر افزود: برگزاری پر تعداد مراسم ترحیم و افزایش فروشگاه‌های زنجیره در تمام نقاط شهرستان به دلیل تجمع بالای افراد از جمله کانون‌های شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود که مسئولان اداره صنعت باید نسبت برخورد و تعطیلی متخلفان در این صفوف اقدام کنند.

Share