پلیس گیلان هشدار داد:

فریب پیامک‌های جعلی توقیف خودرو را نخورید | افزایش تعداد کلاهبرداری با ارسال پیامک

سرهنگ حسین حسن‌پور، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک‌های جعلی توقیف خودرو به شهروندان هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک‌های جعلی توقیف خودرو به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ حسین حسن‌پور با اشاره به افزایش تعداد کلاهبرداری با ارسال پیامک لینک جعلی، از شهروندان خواست، بیش از گذشته مراقب بوده و فریب اینگونه پیامک‌های جعلی را نخورند.

وی افزود: در یکی از این شگردها کلاهبرداران اقدام به ارسال پیامکی جعلی با عنوان توقیف خودرو کرده و با هدایت افراد به سایت جعلی به بهانه مشاهده اطلاعات بیشتر و پرداخت مبلغ ۲ هزار تومان، اطلاعات کارت شهروندان را سرقت می‌کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در اینگونه پیام‌ها کلاهبرداران از شهروندان مبالغ کمی درخواست می‌کنند گفت: باید توجه داشت که لینک درگاه‌های پرداخت مجاز و معتبر مرتبط با دامنه shaparak باشد.

این مقام انتظامی اذعان داشت: معمولا مجرمان سایبری از دامنه‌های رایگان نظیر .tk و .ga برای ایجاد سایت‌های فیشینگ استفاده می‌کنند که در صورت مشاهده لینکی با این مشخصات شهروندان باید بیشتر از هر زمان نسبت به آن شک کنند.

سرهنگ حسن‌پور در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق آدرس www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

Share