با حضور رئیس کل دادگستری گیلان؛

عظیم نوحی دادستان انزلی شد | سیدزاده توانست به درستی داد مردم را بستاند

مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر انزلی ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان، سیدمهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان، جمعی از قضات و کارمندان دادگستری بندرانزلی و مسئولان دولتی، نظامی و انتظامی این شهرستان در مجتمع شهید مطهری بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر انزلی ظهر امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان، جمعی از قضات و کارمندان دادگستری بندرانزلی و مسئولان دولتی، نظامی و انتظامی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در آغاز سخنان خود در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، بر لزوم شناخت و کسب معرفت عمیق نسبت به این بانوی بزرگوار تاکید کرد.

 خلیلی، مردم انزلی و گیلانیان را در ادب و اخلاق و مهربانی از بهترین‌ها معرفی نمود و افزود: مهربانی مردم گیلان تکلیفی مضاعف بر دوش مسئولان است و در مقابل باید با کار و تلاش و عملکرد خوب به آن پاسخ دهیم.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه دو منصب و مسئولیت، یکی هدایت و ارشاد بشر و دیگری قضاوت بسیار سخت و طاقت فرسا است اظهار داشت: در قضاوت باید تمامی ارتباطات کنار گذاشته شود و قاضی خود را در محضر و منظر خداوند ببیند تا آن چه داوری می‌کند به حق باشد.

وی در دوران سخت کنونی که عالم گیری ویروس کرونا مشکلات و آسیب‌های زیادی برای مردم ایجاد نموده، بر انسجام قلبی و اتحاد و همکاری مسئولان در زدودن و کاستن آلام مردم تاکید نمود.

رئیس کل دادگستری گیلان با تقدیر و تشکر از زحمات سیدرحمان سیدزاده دادستان سابق بندر انزلی، وی را فردی مردم دار و مهربان توصیف نمود و خاطر نشان کرد: همدردی با مردم و حرکت در کنار آنان سرمایه بزرگ یک دادستان و یک مسئول موفق است و ایشان چون به دردها و مشقات مردم آشنا بود توانست به درستی داد مردم را بستاند.

وی در پایان، عظیم نوحی را جایگزینی شایسته در منصب دادستانی شهرستان بندر انزلی معرفی نمود و بر لزوم بکارگیری تجربیات گذشتگان که ثروتی گرانبهاست، تاکید کرد.

سید رحمن سیدزاده دادستان سابق انزلی نیز در این مراسم با اشاره به این که بندرانزلی با وجود تالاب، سواحل، منطقه آزاد اقتصادی و بندر دارای ظرفیت بالایی برای اشتغال است اظهار داشت: این شهرستان می‌تواند به عنوان قطب گردشگری و اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت کالا در سطح استان و کشور مطرح شود.

وی با بیان اینکه مردم هنگامی که خدمات مسئولان را در عمل در همه سطوح مشاهده نمایند از آنان حمایت می‌کنند گفت: برای کاستن از آلام و مشکلات مردم، بیش از گذشته نیازمند همراهی و تعامل مسئولان هستیم و باید در این مسیر از کمک نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه استفاده حداکثری نمود.

سیدزاده ضمن قدردانی از کمک سازمان های مردم نهاد، رسانه ها، اساتید دانشگاه و سایر مسئولان، توقف اجرای پروژه بایوجی را نمونه ای از ثمرات یاری و همراهی آنان با دستگاه قضایی عنوان نمود و تصریح کرد: توقف پروژه خطرناک بایوجمی که خواسته به حق آنان بود، با زبان قانون به اجرا در آمد.

عظیم نوحی دادستان عمومی و انقلاب بندرانزلی نیز ضمن تاکید بر استفاده از تجربیات دادستان سابق، از قضات و کارکنان دادسرای شهرستان بندرانزلی و همه مسئولان این شهرستان خواست تا در ستاندن حقوق مردم همراه و یاری رسان وی باشند.

در این مراسم از تلاش‌های سید رحمن سیدزاده دادستان سابق بندرانزلی تقدیر به عمل آمد و عظیم نوحی با ابلاغ حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

گفتنی است عظیم نوحی پیش از این ریاست حوزه قضایی کوچصفهان را برعهده داشت.

 

Share