امام جمعه آستارا؛

عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام نداریم | توجه ما باید بر روی خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد

کاظم حافظ نیا گفت: ما عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام نداریم و توجه ما باید بر روی خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی مرزی بندر آستارا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فضیلت‌های بی‌بی دو عالم فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت؛ انسانهای عادی عاجز از درک مقام و منزلت فاطمه زهرا (س) هستند و برای درک فضیلت ایشان باید به قرآن کریم و سخنان اهل بیت (ع) رجوع کرد.

وی با اشاره به نزول آیه مباهله در شأن فاطمه زهرا (س) بیان کرد: سوره و آیات بسیاری در خصوص مقام و منزلت اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) به گفته علمای تفسیر نازل شده است و در مقام تطبیق نیز آیاتی درشان ایشان مشاهده می‌شود.

حافظ نیا دریای امامت را علی علیه السلام و دریای نبوت را حضرت فاطمه (س) به فرمایش پیامبر اکرم (ص) دانست و تصریح کرد؛ ایشان معیار خشم و غضب خداوند هستند و با رضایت حضرت فاطمه (س)، خداوند نیز رضایت دارند.

وی ادامه داد: ابعاد شخصیتی این بانوی پارسا عجیب بوده و حضرت فاطمه (س) هم الگوی مردان و هم زنان در پارسایی و قناعت به کم است.

حافظ نیا با انتقاد از ادعای سهم‌خواهی عده‌ای از سفره انقلاب گفت: در این مملکت فقط خانواده شهدا می‌توانند سهم داشته باشند و امروز افرادی کاسه داغ‌تر از آش شده و ادعای سهم خواهی از سفره انقلاب دارند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: عقل از بیان فضایل این بانوی بزرگوار اسلام عاجز است و حضرت فاطمه (س) الگوی ولایتمداری و اولین شهیده راه ولایت و امامت هستند.

حافظ نیا گفت: ولایت باعث رستگاری یک جامعه می‌شود و بشریت مدیون ایثار و از خودگذشتگی حضرت فاطمه(س) است.

وی با اشاره به اتفاقات پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا گفت: عده‌ای معتقد به رفع یا کاستن تحریم هستند، همین فضاسازی‌ها را در سال ۹۲ هم شاهد بودیم، ما سر تعهدات خود ماندیم ولی اتفاق قابل توجهی برایمان رقم نخورد.

حافظ نیا افزود: ما عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام نداریم و توجه ما باید بر روی خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد، رفع تحریم‌ها ۲۰ درصد اما خنثی‌سازی تحریم‌ها ۸۰ درصد اثرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه نباید سراسیمه عمل کرده و بی‌گدار به آب بزنیم، گفت: اینها همه مقطعی بوده و نباید گول گشایش‌های کاذب و مقطعی تحریم را بخوریم.

Share