سرپرست فرمانداری شفت تاکید کرد؛

ظرفیت بالای دهستان جیرده در سفالگری سنتی

سرپرست فرمانداری شفت گفت: با توجه به ظرفیت بالای دهستان جیرده در سفالگری سنتی؛ قطعا نگاه ویژه ای به این دهستان خواهیم داشت و بزودی جیرده را در مسیر گردشگری استان خواهیم دید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسن پور سرپرست فرماندار شهرستان شفت در راستای حمایت از هنرمندان این عرصه از ۴ واحد تولید سفالگری روستای جیرده بازدید کرد.

در این بازدیدها هنرمندان روستای جیرده مشکلات پیش رو خود در عرصه فعالیت سفالگری را بیان کردند. آنها همچنین انتظارات خود برای بهتر شدن شرایط را نیز در حضور سرپرست فرمانداری و مدیران همراهش مطرح نمودند.

حسن پور سرپرست فرمانداری شفت نیز در این بازدیدها بر حل مشکلات فعالان این عرصه تأکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای دهستان جیرده در سفالگری سنتی؛ قطعا نگاه ویژه ای به این دهستان خواهیم داشت و بزودی جیرده را در مسیر گردشگری استان خواهیم دید.

وی در ادامه افزود: هم اکنون ۱۰۵ کارگاه خانگی سفالگری سنتی در روستای جیرده فعال است و ۱۵۰ نفر از اهالی روستا در این کارگاه ها مشغول به سفالگری هستند و هنر دست سازه های سنتی این هنرمندان در ۷ فروشگاه صنایع دستی این روستا عرضه میشود.

سرپرست فرمانداری شفت در ادامه گفت: در تاریخ گیلان زمین همواره گیل زنان در کنار گیل مردان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و هنری حضور فعال داشتند و باعث خرسندی است که عنوان نماییم در حوزه سفالگری سنتی نیز بیشتر کار ساخت ظروف سفالی توسط زنان هنرمند این روستا انجام می‌شود.

لازم بذکر است از تولیدات این روستا میتوان به انواع گمج، گلدان، کاسه، پارچ، لیوان و کوزه و سایر ظروف سفالی اشاره نمود که مورد توجه سایر شهرستان‌های استان و حتی گردشگران قرار می‌گیرد.

Share