فرماندار شهرستان رشت خبر داد؛

طرح محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح فعلا ادامه دارد

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم پرهیز از عادی انگاری در خصوص ویروس کرونا، اظهار داشت: موفقیت طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل بیماری کرونا نیازمند همکاری همه دستگاه های اداری و آحاد افراد جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح‌اللهی ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی سال ۸۸، اظهار داشت: مردم ولایتمدار گیلان در ۸ دی ماه سال ۸۸ یک روز زودتر از سایر مردم کشور وارد عرصه شدند و پیام حق‌طلبی خود را اعلام کردند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه کشورمان امروز جزو تاثیرگذارترین کشورهای منطقه و دارای تفکرات بنیادی و انقلابی است و این تفکرات در حال صدور به سایر کشورها است گفت: برای دشمن این موضوع قابل قبول نیست که کشوری با تفکر استکباری مخالفت داشته و کشوری مستقل باشد.

وی با اشاره به اینکه حرکت مردم ما حرکت کوچکی نبوده است، خاطر نشان کرد: در طول این سال‌ها فشرده‌ترین و همه‌جانبه‌ترین تحریم‌ها را علیه این ملت اِعمال کردند؛ تحریم‌هایی که اگر فقط چند درصد آن را به کشور دیگری تحمیل می‌کردند شاید اثری از آن کشور نبود.

فرماندار شهرستان رشت همچنین با اشاره به نخستین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، گفت: حاج قاسم سلیمانی از رشادت و اخلاص بالایی برخوردار بود و به‌تنهایی یک ارتش و لشکر بود؛ کسی که از آسایش و آرامش خود برای مردم گذشت و اگر شهید نمی‌شد تعجب می‌کردیم البته کسانی بودند که بارها قصد ترور او را داشتند اما موفق نشدند.

فتح‌اللهی به شرایط کرونایی و ضرورت جلوگیری از عادی‌انگاری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: این تصور که شرایط عادی است و مشکلات کرونا هم برطرف شده قابل پذیرش نیست و اگر در رفت و آمدها و ترددها عادی‌انگاری شود با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های کادر درمان، اکیپ‌های نظارتی، فعالان حوزه بهداشت، اصناف، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها برای کنترل کرونا و خروج از این شرایط، تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز به درمان قطعی کرونا نرسیده‌ایم لذا بهترین راه مهار آن همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه عادی‌انگاری‌های کرونا اِعمال مجدد محدودیت‌ها را به‌همراه دارد و این محدودیت اصلاً برای ما خوشایند نیست خاطرنشان کرد: بهترین راه کمک به کادر درمان که از اوایل شیوع کرونا با این بیماری دست و پنجه نرم کردند در واقع رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

فتح‌اللهی با اشاره به کار بزرگ انجام شده در طرح غربالگری شهید سلیمانی ابراز داشت: اجرای این طرح همچنان مشارکت مردم و همراهی ادارات و دستگاه‌ها را می‌طلبد و برای ارتقاء سلامت جامعه همه باید تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه طرح محدودیت‌های ترافیکی در سطح شهرستان رشت همچنان از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح فعال است تصریح کرد: برای هیچ ترددی در شب برگه تردد صادر نمی‌شود و صدور برگ تردد فقط مربوط به روز است و اگر کسانی به‌دلیل شرایط کاری مجبور به تردد هستند، گواهی دستگاه مربوطه کفایت می‌کند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضرورت توجه به شرایط کرونا در برگزاری انتخابات چه در قالب شرکت‌های تعاونی، بخش‌های مختلف، اصناف و حمل و نقل گفت: هرگونه تجمع در قالب برگزاری انتخابات باید توسط دستگاه مربوطه به نحوی مدیریت شود تا مشکلی ایجاد نشود و اصناف، تاکسیرانی و تعاون هم اگر انتخاباتی داشتند حتماً باید از ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت مستقر در فرمانداری مجوز دریافت کنند.

Share