استاندار در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا تاکید کرد؛

ضرورت انجام مراقبت‌های بیشتر در شهرستان‌های رودسر، لنگرود و ماسال

استاندار گیلان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بهترین شیوه مقابه با کرونا دانست و تلاش‌های نظام سلامت برای مقابله با همه‌گیری بیماری را با همکاری آحاد مردم اثربخش عنوان و تأکید کرد که طبق اعلام ستاد ملی؛ باید در شهرستان‌های رودسر، لنگرود و ماسال مراقبت‌های بیشتری درخصوص توجه به توصیه های بهداشتی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  دکتر ارسلان زارع عصر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به سپری شدن ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ سالروز قیام مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، این خیزش عمومی را سرآغاز شکل‌گیری نهضت اسلامی دانست که در چهلمین روز گرامیداشت این حرکت، مردم در سراسر ایران به پا خاستند و این قیام مردمی به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

وی همچنین یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یکی از شاخص ترین مبارزان انقلابی و از موثرترین افراد در پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و افزود: باید میراث آن تلاشگر خستگی ناپذیر برای توسعه ایران عزیز را بازخوانی کنیم؛ رویکرد آن یار صدیق و وفادار انقلاب، امام (ره) و رهبری؛ تقویت وحدت و همبستگی در جامعه مبتنی بر راهبرد اعتمادافزایی و امیدآفرینی بود تا در سایه همکاری ملی، کشورمان پیشرفت کند و بی‌تردید؛ نام آن نیک اندیش روشن ضمیر، همواره بر تارک وفاداران به انقلاب و آرمان های والای نهضت اسلامی مردم ایران می‌درخشد.

استاندار گیلان بیستم دی‌ماه سالروز شهادت امیرکبیر را نیز یادآور شد و گفت: این بزرگمرد در زمره سیاستمداران خیرخواه و طرفدار استقلال کشور بود و در دوره کوتاه صدارت خود به اصلاحاتی در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگی همچون تاسیس دارالفنون دست زد که تا زمان حاضر نیز آثار آن در کشورمان مشاهده می شود.

وی بیان داشت: معتقدم نقش امیرکبیر در بیداری ایرانیان، کم نظیر و ماندگار است و این باور را در ذهن مردم ایجاد کرد که با تلاش و کوشش، می‌توان به خودکفایی رسید و این مهم، در اذهان ملت به نیکی به یادگار مانده است.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش با قدردانی از هم‌استانی‌ها به سبب رعایت توصیه‌های بهداشتی در جریان برگزاری مراسم ایام فاطمیه و نیز نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب بار دیگر این موضوع را بر ما مسجل می‌کند که نباید رعایت مراقبت های فردی، کم رنگ شود یا در مواجهه با ویروس کرونا ، عادی انگاری صورت گیرد بلکه لازم است مراعات توصیه های بهداشتی، پیوسته و مداوم، در صدر توجه عموم مردم باشد.

وی با بیان اینکه سومین هفته از نبود شرایط قرمز کرونایی در گیلان را سپری کرده‌ایم، افزود: در عین حال باید به این موضوع توجه داشته باشیم که همچنان وضعیت برخی مناطق نارنجی، شکننده است و امروز هم در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا از شهرستان‌های ماسال، رودسر و لنگرود با چنین وضعیتی، یاد شد که بیانگر آنست نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

دکتر زارع گفت: با همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی، شیوع بیماری، کنترل و تلاش های نظام سلامت برای مقابله با همه گیری کرونا اثربخش خواهد بود.

وی پرهیز جدی از شکل گیری دورهمی‌های خانوادگی و استفاده از بستر فضای مجازی برای خبردار شدن از احوال بزرگان و میانسالان را گامی در جهت حفظ سلامت عمومی به‌ویژه سالمندان و نیز اقدامی عملی در حمایت از مدافعان سلامت خواند.

استاندار گیلان افزود: امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، رنگ آبی به وضعیت کرونا مناطق مختلف کشورمان اضافه شد به این معنا که وضعیت شهرهای آبی برای مناطق زردی است که تعداد کرونای مثبت آن، دو در یکصد هزار (۲ در ۱۰۰ هزار ) خواهد بود.

وی با تصریح اینکه بر استمرار رعایت همگانی دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید داریم ، ادامه داد: در شهرهای زرد و آبی از این به بعد منع تردد بین شهری وجود ندارد اما همچنان منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح برقرار است.

دکتر زارع همچنین به تصویب کلیات سند ملی واکسیناسیون کرونا در جلسه امروز ستاد ملی اشاره و اضافه کرد: بر اساس بار بیماری، میزان شیوع بیماری‌های پر خطر و زمینه‌ای و طبق اولویت برای تزریق واکسیناسیون کرونا در چهار فاز انجام می شود.

در این جلسه علاوه بر فرمانده سپاه قدس گیلان که گزارشی از روند اجرای طرح محله محور موسوم به شهید سلیمانی ارائه داد؛ رئیسان هریک از کمیته های ستاد استانی مدیریت کرونا نیز به بیان اقدامات انجام شده پرداختند.

Share