علوی در گفتگو با دیارمیرزا؛

شورا مخالف کمک به تیمهای ورزشی نیست | اتوبوس‌های ارسالی به قزوین درست کارشناسی نشدند

علوی با بیان اینکه با فروش ماشین‌های اسقاطی و قدیمی مشکلی نداریم به دیارمیرزا گفت: اما مسئله مهم این است که اتوبوس‌هایی که الان می‌خواهیم برای فروش بگذاریم تمام لوازم آن برداشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا درباره ماجرای اتوبوس‌های ارسال شده شهرداری رشت به قزوین گفت: این اتوبوس‌ها در دوره‌های مدیریتی گذشته به شهرداری قزوین ارسال شده بود با این توافق که قزوین به عنوان نماینده تعمیراتی سازمان همیاری شهرداری‌های کشور، اتوبوس‌های شهرداری رشت را مرمت و بازسازی کند و در ازای تعمیرات صورت گرفته تعدادی از اتوبوس‌های ارسال شده کارشناسی و به آن‌ها واگذار شود.

این عضو شورا با بیان اینکه هنگام ارسال این اتوبوس‌ها در حوزه لیست برداری دقت لازم صورت نگرفت، افزود: در تمام این مدت تذکرات شورا به صورت شفاهی و کتبی انجام شده است.

علوی با بیان اینکه شهرداری قزوین از لوازم و خود اتوبوس‌ها بدون اطلاع رشت استفاده کرده است، گفت: شهرداری رشت در زمان حضور مسعود نصرتی توافقی  انجام داد که ما به ازای اقدامات صورت گرفته تعدادی اتوبوس به سازمان اتوبوسرانی قزوین واگذار شود.

وی ادامه داد: باید بر اساس کارشناسی درست، اتوبوس‌های اسقاطی برای این کار انتخاب می‌شد، در حالی که طی توافق انجام شده اتوبوس‌هایی واگذار شد که سالم و خوب بودند.

علوی با بیان اینکه با فروش ماشین‌های اسقاطی و قدیمی مشکلی نداریم به دیارمیرزا گفت: اما مسئله مهم این است که اتوبوس‌هایی که الان می‌خواهیم برای فروش بگذاریم تمام لوازم آن برداشته شده و یک ماشین لخت را می‌خواهیم کارشناسی کنیم و به فروش برسانیم.

وی با بیان اینکه شهرداری قزوین اعتراضات را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: مثل معروفی است که می‌گوید «مال خودت را سفت نگهدار، همسایه‌ات رو دزد نکن» شرح حال وضعیت اتوبوس‌ها و اموال شهرداری رشت در قزوین است.

علوی با اشاره به اینکه مسعود نصرتی شهردار اسبق رشت خیلی تلاش کرد که اتوبوس‌ها را به شهرداری رشت برگرداند، گفت: در زمان آقای نصرتی گام‌های خوبی برای گرفتن اتوبوس‌ها برداشته بود اما با رفتن ایشان همه چیز متوقف شد.

شورا مخالف کمک به تیمهای ورزشی نیست

این عضو شورا در مورد تصویب لایحه کمک به سپیدرود نیز اظهار کرد: شورا هیچ گاه با کمک به تیم‌های مردمی و پرطرفدار رشت مخالفت نداشته است و در دوره‌های قبل کمک‌های زیادی شد به طوریکه در دوره چهارم بالغ بر ۳ میلیارد تومان بودجه به دو تیم داماش و سپیدرود پرداخت شد و الان در این دوره شورا به یک میلیارد رسید که نسبت به دوره‌های گذشته کمتر هم شده است.

وی افزود: اما مسئله این است که سازمان بازرسی مکتوب نامه زده مسئولیت این قضیه با اعضا است.

Share