سرپرست فرمانداری شفت مطرح کرد:

شهرستان شفت باید صاحب «خانه جوان» شود | شرایط را برای حضور جوانان مهیا کنیم

سرپرست فرمانداری شفت ایجاد خانه جوان را جزو مطالبات شهرستان عنوان کرد و گفت: شهرستان شفت باید صاحب خانه جوان بشود و این خانه محل فعالیت جوانان شهرستان خواهد شد تا برنامه ریزی بهتری برای ساماندهی امور جوانان صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شفت به ریاست محمد حسن‌پور، سرپرست فرمانداری شهرستان شفت و با حضور اعضای ستاد در فرمانداری برگزار شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه این جلسه اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شفت در سال ۹۹ است گفت: با توجه به اینکه شهرستان شفت جزء ۳۱ شهرستان کم برخوردار کشور معرفی شده است باید تلاش کنیم این جلسات به طور مستمر برگزار شود و این انتظار از دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که نسبت به حضور در این جلسات اهتمام ویژه داشته باشند و روند اجرایی شدن مصوبات را پیگیری نمایند تا بتوانیم با همدلی و وحدت مسیر توسعه را در شهرستان شفت به پیش ببریم.

سرپرست فرمانداری شهرستان شفت با اشاره به تأکیدات رهبری بر استفاده از جوانان در امورات مختلف کشور گفت: مسئله جوانان در دهه پنجم عمر انقلاب اسلامی نقش پررنگ‌تری دارد و جوانان در دوران آغازین انقلاب و سالهای جنگ حماسه آفریدند و نقش اساسی داشتند.

نماینده عالی دولت در شفت با تأکید بر مهیا کردن شرایط برای حضور جوانان گفت: بر ما تکلیف است که شرایط را برای حضور جوانان تحول گرا، کاردان و خلاق مهیا کنیم تا در زمینه‌های مختلف عرصه‌های اجتماعی امکان ظهور داشته باشند.

حسن‌پور با بیان اینکه وقتی از جوانان صحبت می‌کنیم منظور فقط جوانان تحصیل کرده دانشگاهی نیست گفت: جامعه به تمام اقشار و تمام صنوف نیاز دارد و ما باید شرایط را برای بالندگی و رشد کلیه جوانان فراهم کنیم. البته مسیر سختی در پیش است و اقدام عملی نیازمند حرکت جهادی است.

سرپرست فرمانداری شفت خطاب به دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت: با تبعیض مثبت پرونده‌های تسهیلات اشتغالزایی مربوط به جوانان پیگیری شود و از دستگاه‌های مختلف اجرایی این انتظار می‌رود که ظرفیت‌های مختلف حوزه‌های کاری خود را در امور جوانان شناسایی ومشخص کنند. اگر ما از ظرفیت‌ها استفاده بهینه ننماییم شهرستان‌های دیگر قطعا استفاده خواهند نمود.

وی با بیان اینکه تسهیلات تخصیص یافته دولت در دست بانک‌ها و دستگاه‌ها امانت است، گفت: وظیفه ما است که امانت را به دست مردم برسانیم تا تاثیر آن را در زندگی روزمره مردم به خصوص جوانان ببینیم.

سرپرست فرمانداری شفت ایجاد خانه جوان را جزو مطالبات شهرستان عنوان کرد و گفت: شهرستان شفت باید صاحب خانه جوان بشود و این خانه محل فعالیت جوانان شهرستان خواهد شد تا برنامه ریزی بهتری برای ساماندهی امور جوانان صورت پذیرد.

حسن‌پور همچنین تأکید کرد: اداره ورزش و جوانان نسبت به راه اندازی کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان اقدام کند تا بتوانیم بصورت تخصصی و کارشناسی در حوزه جوانان اقدام نماییم.

سرپرست فرمانداری شهرستان شفت با تشکر از تلاش و افتخار آفرینی ورزشکاران شهرستان نیز گفت: هر فردی که در حوزه اجتماعی فرهنگی و ورزشی باعث شود که اسم شهرستان در صدر اخبار قرار بگیرد قابل تقدیر است.

حسن‌پور در بخش دیگر صحبت‌های خود در مورد نقش سمن‌ها در شهرستان گفت: سمن ها، گروه‌های مردمی و گروه‌های جهادی شهرستان شفت در ۱۰ ماه گذشته که درگیر بیماری کرونا بودیم کمک‌های بسیار زیادی در طرح‌های مختلف داشته اند.

وی در انتها افزود: این انتظار از سمن‌ها می‌رود که بانک اطلاعاتی اعضای خود را در شهرستان شناسایی و توسعه دهند و در امورات مختلف به عنوان واسط بین جوانان شهرستان و نهادهای دولتی عمل نمایند.

Share