زمین‌خواری و تغییر کاربری‌های غیرمجاز توسط سودجویان و صاحبان نفوذ معضل منطقه است

سرایداری سرمایه داران سایر استانها در شأن مردم ستم دیده نیست

امام جمعه خمام با تاکید بر اینکه می‌بایست اصل قانون نسبت به‌همه به‌صورت یکسان اجرا گردد، افزود : نمی‌گوییم که از فردا هرکس تخلف در ساخت و ساز کرد تخریب کنید، بلکه تبعیض در برخوردها و اجرای سلیقه‌ای قانون شایسته نبوده و نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  حجت الاسلام حامد اسدالله زاده ظهر امروز در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته خمام با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان گیلان و همچنین خمام معضل زمین خواری و تغییر کاربری های غیرمجاز توسط سودجویان و صاحبان نفوذ می باشد، افزود: نه شأن قوه قضائیه انقلابی است و نه در شأن مردمی که دل بسته به عدالت محوری از ناحیه قوه قضائیه هستند.

امام جمعه خمام در ادامه قوه قضائیه و دادستان استان گیلان و دادگستری خمام مورد خطاب قرار داد و گفت: بنده همانند برخی از مدعیان، حقوق دان نیستم و بی اطلاع از حقوق هم نمی باشم ولی توصیه شود که در کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهری و ماده ۹۹ روستایی تا جایی که امکان دارد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری های غیرمجاز مماشات و مدارا کنید و حکم تخریب را به جهت سرمایه گذاری های صورت گرفته صادر نشود.

وی با بیان اینکه می بایست مُر قانون نسبت به همه به صورت یکسان اجرا گردد ،تصریح کرد: ما نمی گوییم که از فردا هرکس تخلف در ساخت و ساز کرد تخریب کنید بلکه عرض مان این است که تبعیض در برخوردها و اجرای سلیقه ای قانون شایسته دادگستری ما نیست.

حجت الاسلام حامد اسدالله زاده با اشاره به اینکه برخی از مردم روستایی منطقه خمام از ساخت و ساز در حیات خانه شان به بهانه قرار گرفتن در حریم آزاد راه امام زاده هاشم به منطقه آزاد بعد از ۱۰ سال هنوز محروم هستند، افزود: در همان روستاها عده ای به راحتی زمین های کشاورزی را پُر کرده و به امید پرداخت جریمه، اقدام به ساخت ویلا می کنند.

امام جمعه خمام در پایان گفت: به برادران عزیز و انقلابی مان در قوه قضائیه استان گیلان و دادستانی محترم باید عرض کنیم که سرایداری سرمایه داران سایر استان ها در شأن این مردم ستم دیده نیست.

Share