فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

رفع تصرف ۳۱۷ میلیاردی اراضی ملی در «کیاشهر» | متهم ۵۱ ساله به مرجع قضایی معرفی شد

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۳ هزار و ۱۷۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۳۱۷ میلیارد ریال در بخش «کیاشهر» شهرستان «آستانه‌اشرفیه» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۳ هزار و ۱۷۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۳۱۷ میلیارد ریال در بخش «کیاشهر» شهرستان «آستانه‌اشرفیه» خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی در این خصوص اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در بخش «کیاشهر» شهرستان «آستانه‌اشرفیه»، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند، افزود: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، فردی ۳ هزار و ۱۷۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و سیم‌خادار محصور کرده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان از تشکیل پرونده در این رابطه خبر داد و گفت: با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه متهم ۵۱ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، اذعان داشت: کارشناسان ارزش زمین‌های تصرف شده را ۳۱۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار ملکی در پایان حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه ملی عنوان کرد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share