محمدنژاد قاضی محله در تذکر شفاهی:

دولت به مشکلات کشاورزان گیلانی توجه کند | پول ملت در دره‌هایی به نام شهرک صنعتی ریخته شده

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید توجه ویژه ای به حل مشکلات کشاورزان گیلان به خصوص شهرستان لنگرود داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، پرویز محمدنژادقاضی محله در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری گفت: یکی از ایراداتی که به مجلس‌های قبلی گرفته می‌شد ایجاد تشنج و در هم ریختگی در مجلس بود که متاسفانه امروز دامنگیر این مجلس نیز شده است لذا اعتقاد داریم در هر مجمع، گروه و مجلسی که نظم و انضباط برقرار نباشد حاصل آن گردهمایی حاصل خوبی نخواهد بود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس جای اندیشه، تفکر و تصمیمات کاربردی است به شکلی که قابلیت بهره برداری داشته باشد بنابراین تصمیم گیری در یک محیط نامناسب غیرممکن خواهد بود.

وی افزود: نگاه قالب به کسانی که این چنین می‌کنند معتقد هستند که برای مخاطبشان جذابیت دارد اما نتیجه ملموس این در هم ریختگی چیزی غیر از صرف وقت نیست بنابراین اگر معتقد به قاعده هزینه و فایده باشیم برای مجلس نیز هزینه‌های بسیاری می‌شود. اینکه چه بهره برداری می‌کنیم مناسب حال این مجلس نیست بنابراین آنجایی که نتوانیم تصمیم بگیریم نمی‌توانیم بر اجرای آن تصمیم نیز نظارت و حاکمیت داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: بارها از یک اصل مزیت‌شناسی در منطقه گیلان صحبت کرده‌ایم و تذکرات لازم را به وزیر جهاد کشاورزی داده‌ایم اما گویا قصد توجه به این موضوعات را نداشته در حالی که امروز مشکلات عدیده‌ای را کشاورزان حوزه گیلان به خصوص شهرستان لنگرود بر دوش کشیده است چرا که هزینه‌ها فوق العاده بالا بوده و فایده کم است بنابراین جایی که فایده کم باشد قطعا آن محصول از بین خواهد رفت.

محمدنژاد قاضی محله افزود: در حوزه صنعت و معدن به وزیر صنعت، معدن و تجارت بارها تذکر داده‌ایم که پول ملت در دره‌هایی به نام شهرک‌های صنعتی ریخته شده است و قالب شرکت‌ها و کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی درهایشان قفل شده است بنابراین چه زمانی کلید این قفل‌ها پیدا خواهد شد تا بتواند این قفل‌ها را باز کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس یازدهم یادآور شد: در حوزه آموزش و پرورش بارها متذکر شده‌ایم که امروز وزارت آموزش وپرورش ما در مهارت آموزی است. باید گفت که علوم نظری حدود و اندازه‌ای دارد آنچه مهم است و می‌تواند کشور را از یک حالت رکود در حوزه آموزش و پرورش نجات دهد مهارت اندوزی و مهارت آموزی است در حالیکه وضعیت هنرستان‌ها و کارگاه‌های مرتبط با آن‌ها وخیم است بنابراین باید به مهارت آموزی توجه ویژه‌ای شود.

Share