پیشنهاد رسول فرخی؛

دولت به‌جای آمریکا به توان داخلی و ظرفیت کشورهای آفریقایی توجه کند!

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه هیچ فرقی بین دولت بایدن و ترامپ در مواجه با ایران وجود ندارد، گفت: دولت به‌جای آمریکا به توان داخلی و کشورهای آفریقایی تکیه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رسول فرخی میکال با تأکید بر اینکه کالاهای اساسی مردم شریف را نباید به سیاسی بازی‌های معمول و آمریکایی مرتبط کنیم، اظهار کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی برای تأمین منافع سیاسی و اقتصادی خود استوار است و پیشنهاد می‌شود دولت ارتباط خود را با کشورهای مستقل و همسایه ازجمله کشورهای شرقی متمرکز کند.

وی با بیان اینکه دولت تمام ‌وقت خود را صرف ارتباط با غرب کرده، افزود: متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم به تعامل و ارتباط با کشورهای آفریقایی کم‌توجهی صورت گرفت در حالیکه ما می‌توانستیم با افزایش تبادلات تجاری با آفریقایی‌ها عواید زیادی را در کشور به دست آوریم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تنها راه نجات اقتصاد کشور را توجه و تمرکز بر توانمندی‌های داخلی کشور برشمرد و گفت: دولت نه از روی تخصص بلکه باید از روی تجربه به این اصل رسیده باشد که بین بایدن و ترامپ تفاوتی وجود ندارد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه سیاست‌های کاخ سفید با افراد تغییر نمی‌کند، تصریح کرد: مواجهه استکباری و ضد بشری ایالات‌متحده در مقابل ملت ایران، نه‌تنها در ۴۰ سال اخیر بلکه در طول ادوار تاریخ کاملاً یکسان و در این چهل به خاطر پیشرفت‌های ایران شدیدتر نیز شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید دولتمردان مجدداً اشتباه‌های خود در سال‌های گذشته را تکرار کنند، گفت: در دوران ریاست جمهوری اوبامای دموکرات نیز ما حتی شاهد ترک دیوارهای تحریم نبوده‌ایم تا در دوران بایدن هم‌پیمان با اوباما گشایشی در تحریم‌ها ایجاد شود.

فرخی با تأکید بر تکیه کشور بر توان داخل، گفت بیان کرد: بازگشت به داخل، توکل به خدای بزرگ، باور به توانمندی جوانان ایرانی و استفاده از ظرفیت فناوری سایر کشورهای دنیا فرصت بزرگی به جهت پیشرفت کشور ایجاد می‌شود.

Share