روانبخش در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) رشت؛

در طول بیش از ۳۵ سال شاگردی آیت‌الله مصباح، حتی یک مکروه از ایشان ندیدم

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به اینکه طبق تعبیر مقام معظم رهبری، آیت الله مصباح عقبه تئوریک نظام اسلامی بودند، گفت: رهبری، جوانان را به بررسی و دنبال کردن افکار زلال و ناب علامه مصباح دعوت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت الاسلام «قاسم روانبخش» در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مصباح یزدی که امشب (سه‌شنبه، ۲۳ دی) در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) رشت برگزار شد، اظهار کرد: علامه مصباح، با ۸۶ سال مبارزه، تلاش و بندگی خالصانه خدا، در فعالیت‌های تعلیم و تربیتی و کار فرهنگی و سیاسی در عرصه‌های مختلف مجاهدت کردند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه درگذشت آیت الله مصباح، خسارت زیادی را به حوزه معارف اسلامی وارد کرد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامع‌ترین پیام را در رحلت ایشان بیان کردند که ۱۶ عنوان مهم برای آیت‌الله مصباح در آن ذکر شده بود.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، آیت الله مصباح عقبه تئوریک نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: وقتی عالمی از دنیا می‌رود، هیچ چیز نمی‌تواند آن شکاف و خلاء را پر کند.

حجت‌الاسلام روانبخش با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح خلاء شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر کردند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، جوانان را به بررسی و دنبال کردن افکار زلال و ناب علامه مصباح دعوت کرده‌اند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) به چاپ کتابچه «مصباح عزیز» پس از رحلت این عالم گرانقدر اشاره و خاطرنشان کرد: این کتابچه شامل مجموعه بیانات رهبری در وصف آیت الله مصباح است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با قلم پر فصاحت و بلاغت خود، دریای معرفت آیت‌الله مصباح را به تصویر کشیدند، افزود: رهبری، آیت‌الله مصباح را عالم ربانی خطاب کردند که نشان دهنده جایگاه برجسته علمی و معنوی این شخصیت گرانقدر است.

حجت‌الاسلام روانبخش اظهار کرد: در طول بیش از ۳۵ سال شاگردی آیت‌الله مصباح، حتی یک مکروه از ایشان ندیدم و هر چه به ایشان نزدیک می‌شدید، ارادت به این شخصیت بیشتر می‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه به تواضع فوق‌العاده علامه مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: ایشان با وجود اینکه استاد بودند، اما به شخصه در کلاس‌ها درس شرکت می‌کردند.

وی آیت‌الله مصباح را شاگرد امام خمینی (ره) معرفی کرد و گفت: علامه، دوستی و برادری قدیمی با رهبری داشتند و از جوانی در سیر و سلوک بودند.

حجت‌الاسلام روانبخش به شاخصه فقیه بودن آیت‌الله مصباح اشاره و تصریح کرد: این شخصیت برجسته علمی و معنوی، در ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسیدند و جزء نوابغ استان یزد و با تلاش فراوان از استعدادها و نبوغ فکری در تبلیغ معارف دین استفاده کردند.

وی اضافه کرد: آیت الله مصباح معتقد بودند که مبانی اعتقادی و فکری جوانان باید درست شود تا این بخش جامعه به سمت احکام و اسلام بروند؛ در واقع باید برای مراجع تقلید، مقلد بسازیم.

Share