استاندار گیلان مدعی شد؛

خوشبختانه چون گیلان از استان‌های تولیدکننده روغن است، با مشکلات کمتری مواجه بودیم!

استاندار گیلان تامین کالاهای اساسی را از دغدغه‌های همیشگی مسئولان ذکر و تصریح کرد که بر رفع موانع و مشکلات بخش تولید در جهت تحقق توسعه پایدار، تأکید داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع عصر روز چهارشنبه در راستای اقدامات و برنامه‌های تنظیم بازار و به‌منظور آگاهی از روند تامین کالاهای اساسی، از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدیدها و در جمع خبرنگاران؛ تامین کالاهای اساسی همچون آرد، نان و روغن را از دغدغه‌های همیشگی مسئولان ذکر کرد و با اشاره به شرایط استان به ویژه در تامین این محصولات طی سال‌جاری اظهار داشت: خوشبختانه به سبب اینکه گیلان از استان‌های تولیدکننده روغن است، با مشکلات کمتری نسبت به سایر استان ها مواجه بودیم.

 زارع رفع موانع تولید و بررسی کیفیت محصولات را دلیل اصلی بازدید میدانی امروز عنوان و اضافه کرد: در جریان این بازدید ضمن حصول اطمینان از جهت کیفیت محصولات تولیدی، شنونده درخواست‌های مدیران این مجموعه‌ها بودم که تامین سرمایه در گردش و نیز ترخیص ماشین‌آلات از گمرکات، اصلی‌ترین آنهاست.

وی با اشاره به اینکه دستورات لازم برای رفع مشکلات مطرح شده و افزایش میزان تولیدات در این واحدها صادر شد، ادامه داد: حل مشکلات حوزه تولید در جهت تحقق توسعه پایدار استان و نیز افزایش میزان اشتغال و تولید داخلی، امری مهم است که باید پیوسته مورد توجه باشد.

قابل ذکر است استاندار گیلان با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی، امروز از یک شرکت لابراتوار دارویی و غذایی و نیز یک واحد تولید آرد گندم بازدید کرد.

زمینه فعالیت شرکت لابراتوار دارویی و غذایی، تصفیه انواع روغن‌های خوراکی مایع است و با ظرفیت تولید سالانه ۶۷  هزار و ۵۰۰ تن، فرصت اشتغال ۶۰ نفر را فراهم کرده است.

واحد تولید آرد و سبوس از گندم نیز ظرفیت تولید سالانه ۱۷۳ هزار تن آرد ، ۲۷ هزارتن سبوس و ۲۰ هزار تن سیلو دارد و زمینه اشتغال ۷۵  نفر را فراهم کرده است.

به گزارش دیارمیرزا، ادعای استاندار گیلان درباره مشکلات کمتر گیلان نسبت به سایر استانها در حوزه روغن خوراکی درحالی صورت می گیرد که وعده ۱۰ روزه استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برای حل مشکل روغن هرگز عملیاتی نشد و هم اکنون در بسیاری از فروشگاه ها روغن یافت نمی شود. همچنین مردم در برخی سوپرمارکت ها و فروشگاه مجبور هستند در کنار روغن سایر کالاها را به اجبار خریداری کنند!

Share