معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

خبر خوش برای رشتی ها؛ اعتبار ویژه جهت احیای تالاب عینک و بازآفرینی محله خواهر امام

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص اعتبار ویژه جهت اجرای پروژه های احیاء و ساماندهی تالاب عینک و بازآفرینی بافت قدیمی خواهر امام رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد بازآفرینی شهری رشت صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، فرماندار، نمایندگان و شهردار رشت و مدیران کل راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، آب و فاضلاب و آب منطقه ای در فرمانداری رشت برگزار شد.

دکتر مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری کشور با اشاره با پیگیری های قبلی فرماندار رشت در راستای اجرای پروژه های بازآفرینی شهری رشت، اظهار داشت: قطعاً در زمینه تکمیل پروژه‌های عقب مانده و توسعه بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در کنار مدیران شهری رشت خواهیم بود.

وی در ادامه به کاستی‌های فراوان به جا مانده از گذشته در شهر رشت اشاره کرد و افزود: برای رفع این کاستی‌ها نیازمند عزم جدی هستیم و در این زمینه باید بین مدیران ارشد استانی و شهرستانی تعامل وجود داشته باشد.

معاون وزیر راه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه تالاب عینک رشت، گفت: متأسفانه تالاب عینک امروز به محلی برای پسماند و زباله تبدیل شده و فضای نامناسب در مجموعه شهر رشت شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: تالاب عینک در اختیار مدیران آب منطقه‌ای رشت و باید با رفع مشکلات موجود زمینه استفاده مردم از این تالاب فراهم شود.

عبوری با بیان اینکه یکی از پروژه‌های دارای اهمیت برای مردم رشت احیای این تالاب عینک و استفاده از فضای عمومی این تالاب است، ادامه داد: تالاب عینک یک پروژه ویژه ای است که باید برای مردم شهر رشت در دستور کار قرار گیرد و جز مصوبات جلسه امشب باشد.

وی با اشاره به اینکه احیای تالاب عینک باید اولویت مدیران استانی و شهرستان و مجموعه شورا شهر و مدیریت شهری رشت باشد، افزود: این پروژه اهمیت ویژه ای برای سازمان بازآفرینی شهری دارد و در این راستا اعتبار لازم جهت اجرای آن اختصاص می یابد.

رئیس سازمان بازآفرینی شهری به بازسازی حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) اشاره و اضافه کرد: یکی از افتخارات ما حل مشکلات مردم در بافت مرکزی رشت با محوریت مجموعه خواهر امام و فضای معنوی برای همه مردم رشت و مسافران است.

وی با بیان اینکه به دنبال ارائه طرح نهایی این مجموعه توسط ارگان‌های مربوطه هستیم تا یک توسعه اساسی و زیربنایی برای بهبود اوضاع شهرستان شکل بگیرد، افزود: در زمینه پروژه فاضلاب محله گل‌ها و دیگر محلات نیز کمک رسانی خواهیم کرد.

عبوری در ادامه با اشاره به بودجه امسال، گفت: اعتباراتی بیشتر از آنچه تخصیص داده شده طی سفر امروز اختصاص می‌یابد و این روند برای سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد یافت.

وی به وضعیت نامطلوب آسفالت و مشکلاتی آن برای شهروندان رشت اشاره و با بیان اینکه متاسفانه شاهد انباشت مشکلات در شهر رشت بوده ایم، افزود: باید قیر لازم جذب شود و در بازدیدهای امروز شاهد وضعیت نامناسب خیابان‌های شهر رشت بودیم تا هفته آینده موافقت نامه قیر به تصویب رسد چهره فرسوده و خسته شهر رشت را درست خواهیم کرد.

Share