مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛

جمعیت تحت پوشش خدمات آبرسانی در گیلان به ۹۹.۹۶ درصد رسید

به مناسبت سالروز تشکیل شرکت های آب و فاضلاب انجام شد مصاحبه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با برنامه رادیویی دریچه انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان امروز به مناسبت فرا رسیدن یازدهم دیماه، سی امین سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب، در مصاحبه با برنامه رادیویی دریچه گفت: این قانون در دیماه سال ۱۳۶۹ تصویب شد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان افزود: بر اساس این قانون، شرکت آب و فاضلاب گیلان در مهرماه سال ۱۳۷۰ تشکیل شد.

وی در ادامه گفت: در ابتدای تأسیس شرکت آب و فاضلاب گیلان، جمعیت تحت پوشش خدمات آبرسانی ۵۸ درصد بود که در حال حاضر به ۹۹.۹۶ درصد رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفای گیلان؛ جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب نیز در ابتدا ۴۳ درصد بود که با رشد ۶۳ درصدی به عدد ۷۱.۷ درصد افزایش یافته است.

حسینی با بیان اینکه تعداد تصفیه خانه‌های آب استان در ابتدای تاسیس شرکت ۲ باب بود گفت: هم اکنون ۱۳ باب تصفیه خانه با ظرفیت ۴۷۷ هزار مترمکعب در روز، آب شرب مورد نیاز استان را تأمین می‌کند.

وی افزود: هم اینک ۸ باب تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۷۹ هزار مترمکعب در شبانه روز و بیش از ۶۷ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در شهرهای مختلف استان در مدار بهره برداری قرار دارد.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان در سوم اسفند ماه سال ۱۳۹۸ گفت: به منظور بهبود و ارتقای خدمات‌رسانی به مشترکین، با اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه‌های آبرسانی و انتقال آب به میزان ۳۸۹ لیتر بر ثانیه از حوزه شهری به روستاها، آب آشامیدنی ۲۰۰ روستای استان به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یافت.

وی، شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب را بیش از ۷۷ درصد اعلام کرد و افزود: در نخستین هفته دیماه، طرح آبرسانی به ۳۸ روستای استان در قالب پویش# هر هفته_ الف_ ب_ ایران، بصورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر محترم نیرو به بهره برداری رسید که تا پایان سال جاری ۲۸ روستای دیگر نیز از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

Share