سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:

جان باختن ۱۲۸ بیمار مبتلا به کرونا | ۶۳ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی هستند

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۱۲۸ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر سیما سادات لاری اظهار کرد: از دیروز تا کنون ۶۳۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بر اساس معیارهای تشخیص قطعی شناسایی و ۷۰۲ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۵۰۳۹ بیمار مبتلا به کووید به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی حضور دارند.

به گفته لاری، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۸ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ را در کشور از دست دادیم که برای بازماندگان آرزوی صبر و سلامتی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مجموع جانباختگان بیماری در کشور به ۵۵۲۲۳ نفر رسیده است. از رمان شیوع بیماری در کشور یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید شناسایی شدند که از این تعداد ۹۸۸ هزار و ۸۳۸ نفر به لطف الهی و تلاش شبانه روزی همکاران بهبود پیدا کرده‌اند.

وی گفت: از امروز ۶۳ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی و ۳۸۱ شهرستان در وضعیت زرد بیماری قرار گرفته‌اند و متاسفانه شاهد قرمز شدن چهار شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در استان مازندران هستیم.

لاری همچنین گفت که امیدواریم با همکاری مناسب مردم این شهرستان‌ها در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد خروج شهرستان‌های یاد شده از وضعیت قرمز بیماری باشیم.

لاری در انت‌ها گفت: نباید فراموش کنیم که هنوز هم مهم‌ترین و مطمئن‌ترین روش در امان ماندن از بیماری پیشگیری است و مردم با پرهیز از هرگونه عادی انگاری شرایط و تقویت تداوم مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود در عمل به توصیه‌های بهداشتی کمک کنند تا شاهدخیز مجدد بیماری در کشور نباشیم.

Share