جاذبه های گردشگری در شهر ساحلی آنتالیا ترکیه

شهر آنتالیا و تور آنتالیا لحظه آخری، یکی از مدرنترین شهرهای کشور ترکیه است که دارای امکانات رفاهی و تفریحی منحصر بفردی است و اغلب اقامتگاه ها و هتل های این شهر بقدری لوکس و مدرن هستند که دیگر مجالی برای گردش در شهر باقی نمی گذارند.

 

شهر زیبای آنتالیا نیازی به معرفی ندارد و تقریبا اغلب ایرانیان نام این شهر توریستی ترکیه را بارها و بارها شنیده اند . آنتالیا یکی از مقاصد برتر گردشگری در دنیاست و بخش بزرگی از درآمد حاصل از صنعت توریسم این کشور را تامین نموده است. آنتالیا سراسر زیبایی و جاذبه است و گذشته از طبیعت شگفت انگیز که حاصل قرار گیری در امتداد دریای مدیترانه است، امکانات رفاهی و تفریحی متنوع این شهر زمانی خالی برای گردشگران باقی نمی گذارد.

گذشته از این ها این شهر دارای تاریخی کهن و پر فراز و نشیب است و قرنها تحت فرمانروایی امپراتوری های بزرگی همچون یونانیان و رومیان قرار داشت. پس تعجبی ندارد اگر حین بازدید از گوشه و کنار شهر با آثار تاریخی باشکوهی روبرو شوید که برخی حتی به شهرت جهانی رسیده اند. که برخی از مشهورترین آنها شهر باستانی فاسلیس، مقبره های باستانی لیسیان، کلیسای سنت نیکولاس مقدس و شهر باستانی میرا و … نام دارد.

همچنین باید افزود شهر آنتالیا و تور آنتالیا لحظه آخری، یکی از مدرنترین شهرهای کشور ترکیه است که دارای امکانات رفاهی و تفریحی منحصر بفردی است و اغلب اقامتگاه ها و هتل های این شهر بقدری لوکس و مدرن هستند که دیگر مجالی برای گردش در شهر باقی نمی گذارند. اما با خروج از هتل محل اقامت خود با طیف وسیعی از امکانات رفاهی و تفریحی و مجموعه های سرگرمی روبرو می شوید.

به گزارش سفر باتو ، گذشته از همه این ها باید افزود شهر آنتالیا دارای سواحل طلائی بسیار زیبا با شن های طلائی رنگ و  آبهای زلال و فیروزه ای است. و طبیعتی سرسبز و نفس گیر و اب وهوای مدیترانه ای آن همه چیز را برای داشتن تعطیلاتی منحصر بفرد مهیا نموده است.

در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی این شهر شگفت انگیز را به شما معرفی می کنیم. پس با ما همراه شوید

شهر قدیمی فاسلیس آنتالیا

در ابتدا برخی از مهم ترین مکان های تاریخی مشهور شهر آنتالیا معرفی می کنیم که با تماشای هریک دریچه ای از تاریخ و فرهنگی هزاران ساله به رویتان گشوده می شود. در ابتدا شهر باستانی فسلیس  ار مورد بررسی قرار می دهیم. فاسلیس بیش از هزار سال قدمت دارد و روزگاری مهد تمدن امپراتوری رومیان بوده و از آثار به جا مانده در آن  به راحتی میتوان فهمید فاسیس اقتصادی پر رونق، و مردمانی ثروتمند داشته است. در این منطقه معاملات تجاری مهمی انجام می پذیرفت و در زمان فرمانروایی اسکندر مقدونی کالاهای باارزشی نظیر روغن گل رز و عطر در این شهر تولید و از این منطقه به شهر ها و کشورهای اطراف صادر می‌ شد. شهر باستانی فاسلیس مابین سه منطقه کمر، پارک ملی آنتالیا و منطقه باستانی الیمپوس قرار دارد بنابراین با ثبت نام در تورهای گردشگری همه این مناطق را در یک روز خواهید دید.

شهر باستانی لیسیان

پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از مقبره های تاریخی و صخره‌ای لیسیلن را از دست ندهید و همراه تورهای گردشگری یک روز به گشت و گذار در اطراف آنتالیا و تماشای اماکن باستانی این مناطق مشغول باشید . این مقبره های باستانی هزاران سال است که در دل صخره ها حفر شده اند و تماشای آنها بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. این منطقه باستانی در لیسیای آنتالیا و در دامنه شهر موغلا قرار دارد و گردشگران با کرایه کردن قایق و البته از فواصل دور شاهد تماشای آن ها خواهند بود.

گفتنی است برای دسترسی به این منطقه در تور ترکیه سفر باتو، دو راه پیش رو دارید و میتوانید از طریق جاده و یا دریا به این آن برسید. در این مسیر از آمفی‌تئاتر باستانی و خرابه‌های به جا مانده از خانه های تاریخی نیز دیدن می کنید.

کلیسای سنت نیکولاس

کلیسای سنت نیکولاس در نزدیکی شهر دمره قرار دارد و عمده شهرت آن به خاطر وجود پیکر اسقف اعظم ارتدکس شرق است که در داخل کلیسا دفن شده است. و جالب است بدانید این شخص همان بابا نوئل معروف در داستان هاست. این بنا بیش از هزار سال قدمت دارد و یادگاری از امپراطوری بیزانس است و که بازدید از آن جالب و سرگرم کننده خواهد بود. اما این تنها جاذبه تاریخی شهر دمره نیست و با سفر به این شهر میتوانید از سایر آثار تاریخی ارزشمند آن دیدن کنید.

شهر باستانی میرا

بازدید از شهر باستانی میرا به خصوص برای تاریخ دانان و تاریخ دوستان جذاب و سرگرم کننده خواهد بود و باستان شناسان تا اکنون نتوانستند تاریخ دقیق پیدایش آن را حدس بزنند البته برخی از باستان شناسان قدمت آن را به پیش از میلاد مسیح نسبت می‌دهند . بازدید از آمفی تئاتر باستانی میرا که گنجایش هزار و سیصد نفر را دارد، بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

شهر باستانی کالیچی

در انتهای این مطلب تور آنتالیا شما را به بازدید از شهر باستانی کالیچی دعوت می کنیم. این منطقه یکی از قدیمی ‌ترین شهرهای باستانی در کشور ترکیه است. عبور از کوچه پس کوچه‌های سنگفرش شده این شهر و تماشای خانه های تاریخی این منطقه مانند بازدید از یک گالری هنری جالب و سرگرم کننده است. شهر باستانی کالیچی دارای دو دروازه است، که یکی دروازه قدیمی آنتالیا و دیگری دروازه هادریان نامیده می شود و گفته می شود توسط هادریانوس رومی ساخته شده است.

Share