امام جمعه فومن تاکید کرد؛

تک تک مردم باید عدالتخواه باشند و زیربار بی‌عدالتی و زور نروند

امام جمعه فومن با تاکید بر اینکه توقع از دستگاه قضایی کشور این است که همه همراه و همدل باشند، خاطرنشان کرد: توصیه بعدی اینجانب برای رسیدن به قله عدالت این است که مردم ما باید مطالبه‌گر شوند. تک تک مردم باید عدالتخواه باشند، زیربار بی‌عدالتی و زور نروند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه شهرستان فومن به امامت حجت الاسلام والمسلمین نقدی اقامه شد.

حجت الاسلام نقدی باتوجه به ابلاغ سندتحول قضایی در گام دوم انقلاب اسلامی، توسط ریاست محترم قوه قضاییه گفت؛  همانطور که میدانیم از اهداف اولیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرای عدالت بوده است. همه دلسوزان و علی الخصوص مقام معظم رهبری عقیده دارند در طول چهل سال که از انقلاب اسلامی گذشته نتوانستیم آن طوری که باید بسوی عدالت حرکت کنیم. گام‌های موثری برداشته شده، اما نه آنطوری که باید انجام میشده. امیدواریم این سند تحول درگام دوم انقلاب سرعت به سمت عدالت را بیشتر کند.

وی افزود؛ ریاست محترم قوه قضاییه باتوجه به اینکه سالیان طولانی در رده‌های مختلف قوه قضاییه مشغول خدمت بوده. دغدغه‌ها را میداند، روزنه ها را میشناسد و اشراف نسبی خوبی از قوه قضاییه دارد و می‎بینیم در مسیر گسترش عدالت و اجرای عدالت و رسیدن به منویات مقام معظم رهبری و اهداف انقلاب اسلامی تلاش قابل تحسینی انجام میدهند و این تلاش‌ها قابل لمس است.

نقدی با بیان اینکه همه باید توجه داشته باشیم که رسیدن به سرمنزل مقصودِ عدالت کار یک نفر نیست، افزود:  یک نفر به تنهایی نمیتواند یک کشور را مملو از عدالت کند. توصیه میکنم که همه معاونین قوه قضاییه و قضات محترم، برای رسیدن به سند تحول قضایی همدل و همصدا باشند. روسای محترم دادگستری‌های استان به تاسی از رئیس قوه قضاییه در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند. روسای دادگستری شهرستان‌ها به دهستان‌ها ومناطق شهری سرکشی کنند. منابع طبیعی، دغدغه کشاورزان وصنوف مختلف وامثالهم را ازنزدیک مشاهده کنند.
امام جمعه فومن با تاکید بر اینکه توقع از دستگاه قضایی کشور این است که همه همراه و همدل باشند، خاطرنشان کرد: توصیه بعدی اینجانب برای رسیدن به قله عدالت این است که مردم ما باید مطالبه‌گر شوند. تک تک مردم باید عدالتخواه باشند، زیربار بی‌عدالتی و زور نروند. آن روستایی و شهری بزرگوار در هر شغل و اداره‌ای که مشغول هستند باید حول محور عدالت عمل کنند. جامعه در صورتی به مدینه فاضله تبدیل میشود که تک تک مردم عداتخواه و عدالت محور باشند.

وی افزود: برای رسیدن به سرمنزل مقصودِ عدالت مجلس شورای اسلامی هم باید پای کار بیاید. متاسفانه برخی از قوانین ناقص است و دست قوه قضاییه در بعضی موارد بسته است. این قوانین باید اصلاح و بروزرسانی شوند. متاسفانه دربعضی موارد اصلا قانونی وجود ندارد. لذا مجلس شورای اسلامی برای تحول عدالت باید قوانین را اصلاح و وضع کنند.

امام جمعه فومن با گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: شهیدسلیمانی به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسیدند. اما شهادت ایشان برای همه مردم بسیار سخت و دردناک بود. حاج قاسم عزیز بهمراه همرزمانش یک ارتش بین المللیِ اسلامی را ایجاد کردند.

وی ادامه داد: اگر می‎بینیم رئیس جمهور کوردل آمریکا میگوید ما هفت تریلیون دلار برای خاورمیانه خرج کردیم اما نتوانستیم به نتیجه برسیم. اگر ابرقدرت جهان باتمام قدرت‌های سیاسی و نفوذهای بین المللی، تمام حیثیتش را در خاورمیانه میگذارد اما نتیجه نمی‌گیرد. چه شخصی توانست در مقابل این کشور خونخوار بایستد؟ کسی نبود جز حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش. آمریکایی که در برخی از کشورها ابرویش را کج میکند معادلات عوض میشود. حتی بعداز شهادت سردارخوبی‌ها هنوز آمریکا کمرراست نکرده و این نهضت همچنان ادامه دارد.

امام جمعه فومن گفت: بعضی از کشورهای خودفروخته اسلامی اگر کمی لیاقت داشتند اثرات جبهه مقاومت به مراتب بیشتر بود تاجایی که دیگر استکبار جرات مقابله با مسلمان ها را نداشت.

 نقدی باتوجه به خدمات ارزنده سردارشهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: پایان دادن به عمر دولتِ آمریکاییِ داعش یکی دیگر از خدمات ارزشمند سردار دل‌ها بود. خودشان اعتراف میکنند که به هفتاد کشور مسافرت کردیم تا داعش را شکل دهیم. اما حاج قاسم عزیز و سربازان اسلام این حکومت خونخوارِ آمریکایی را از صحنه روزگار محو کردند.  چه بسا اگر نبود مجاهدت سلیمانی‌ها امروز در شهرهای غربی خودمان مانند همدان ارومیه با داعش درحال مبارزه بودیم.

اوی ادامه داد: متاسفانه صدای دشمن از حنجره بعضی از نادان‌های داخلی بیرون می‌آید و در حق حاج قاسم‌ها و شهدای امنیت، جفا و دهن کجی میکنند. میخواهم بگویم شما عیش و نوش خودتان را از کدام امنیت بدست آوردید؟  آن‌ها میخواهند حاج قاسم و مسیرش را به انحراف بکشانند ولی مانند همیشه ملت بصیر ایران مشت محکمی در دهان همه افراد سیه فکر خواهند زد.

امام جمعه فومن با عنایت به تاثیر سیدالشهداء مقاومت بر سرعت بخشی بر سیر تکامل محور مقاومت گفت؛ حاج قاسم عزیز تاثیر بسزایی در تکامل محور مقاومت داشتند. گسترش و تعمیق جغرافیای مقاومت از دیگر خدمات این شهیدوالامقام بوده است. جبهه‌های مختلفی مانند حماس وحزب الله فعال بودند. اما امروز آمریکا ازاین میترسد که به هرکجا ورود کند جبهه مقاومت حضور دارد. فلسطین و لبنان و سوریه و یمن وکشورهای اسلامی فرقی نمیکند. حاج قاسم برادری را در ملت‌های مسلمان بیشتر کرد.

نقدی با مرور بر وصیت نامه سردارشهید حاج قاسم سلیمانی افزود؛ این شهید والامقام دروصیت نامه‌اش میگوید؛ ولی فقیه رنگ خدایی است هیچ رنگی را براین رنگ ترجیح ندهید. اگر به هرحزبی علقه دارید این را بدانید که باید بر محور ولایت عمل کنید. ولایت خیمه اسلام و نظام مقدس است. که این سفارش سلیمانی عزیز است.

وی در ادامه مرور وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت؛ حاج قاسم میفرماید خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید. مهم نیست دشمن به شما چه نگاهی دارد. نگاه شما به عملکرد شهدای عزیز باشد.

 نقدی یادآور شد: اگر امروز خاورمیانه به نمایشگاه شکست آمریکا تبدیل شده، بخاطر زحمات حاج قاسم‌ها بوده است.

امام جمعه فومن با توجه به صحبت‌های رییس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت؛ به گفته خودشان اسرائیل در حال حاضر شرایط بسیار نامناسبی دارد. مردم عزیز و بالاخص جوان‌ها بدانند که نباید فریب امپراطوری رسانه را بخورند. این مسئول اسبق رژیم صهیونیستی میگوید؛ اسرائیل در کنار تهدیدات خارجی با بحران سیاسی داخلی بسیار خطرناکی روبرو شده است. آیا این مطالب را شبکه‌های ماهواره‌ای به زبان می‌آوردند؟ شبکه‌های فارسی زبان این حقایق را بازگو میکنند؟ آن‌هایی که دنبال کوچکترین عیب از نظام هستند و کمترین عیب را ضرب در میلیارد می‌کنند. به گفته این مقام اسرائیلی؛ همه مردم اسرائیل به نظام سیاسی این کشور بی‌اعتماد شده اند. چند دستگی در جامعه اسراییل این کشور را به سمت تجزیه پیش میبرد. مجلس اسرائیل برای سومین بار منحل شده است. اما امپراطوری رسانه غرب این قدرت را دارد که این خبرها را سانسور کرده است. آنوقت یک نماینده مجلس ما پایش پیچ بخورد یارییس جمهور حرفی بزند، فورا در رسانه‌ها علیه کشورمان کار میشود.

Share