عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح کرد:

تورم و آشفتگی بازار ماحصل ارز چند نرخی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: به یقین تک نرخی شدن ارز برای کشور فواید بسیاری دارد چراکه ارز چند نرخی سبب آشفته شدن بازار و سوء استفاده‌های بسیار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یه نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری درخصوص تک نرخی شدن ارز که به تصویب کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ رسیده و تاثیراتی که بر اقتصاد کشور دارد، گفت: به یقین تک نرخی شدن ارز برای کشور فواید بسیاری دارد چراکه ارز چند نرخی سبب آشفته شدن بازار و سوءاستفاده‌های بسیار شده، این مسئله در چند دهه اخیر همین گونه بوده است درواقع هرگاه کالایی دو الی سه قیمت پیدا کرده عده‌ای فرصت طلبی کرده‌اند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه کمیسیون تلفیق به تک نرخی کردن ارز رای مثبت داده است اما برای کالاهای خاص مانند دارو فکری خواهیم کرد تا مردم در تهیه آن دچار مشکل نشوند البته مجلس بر تصمیم خود مبنی بر تک ترخی شدن ارز پافشاری می‌کند.

وی عدم نظارت را اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت ارز دانست و افزود: همچنین نوع قیمت‌گذاری ارز سبب شده، سبدهای حمایتی به نقطه هدف اصابت نکنند، به عبارتی ارز ترجیحی که دولت سالیان سال است پرداخت می‌کند بر کنترل قیمت کالاهای اساسی مردم کمک نکرده، درواقع هم ارز دولتی پرداخت شده و هم مردم کالاهای اساسی را گران تهیه می‌کنند.

به گفته سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، شفاف‌سازی نرخ ارز و اثربخش بودن آن را مدنظر قرار داده است و به همین دلیل کمیسیون به تک نرخی شدن قیمت ارز رای داد.

Share