نامه مشترک امام جمعه املش، فرماندار شهرستان املش و نماینده شهرستان به وزیر بهداشت

تعطیلی تنها مرکز دولتی شیمی درمانی شرق گیلان به دلیل نداشتن پزشک متخصص خون

تنها مرکز آنکولوژی (شیمی درمانی) دولتی شرق گیلان (بیمارستان۳۲ تختخوابی نیکوکار املش) به دلیل نداشتن پزشک متخصص خون از دوم دی ماه تعطیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تنها مرکز آنکولوژی (شیمی درمانی) دولتی شرق گیلان (بیمارستان۳۲ تختخوابی نیکوکار املش )به دلیل نداشتن پزشک متخصص خون از دوم دی ماه تعطیل شده است.

 تعطیلی این مرکز در حالی اتفاق افتاده است که ۲۶ آذرماه، مسئولان محلی شهرستان املش به وزیر بهداشت ودرمان نسبت به تامین نیروی متخصص این بخش هشدار داده بودند.

 هم اکنون، بسیاری از بیماران نیازمند، به دلیل هزینه بالای شیمی درمانی در مراکز غیر دولتی از ادامه درمان خود صرف‌نظر کرده‌اند و سلامت جان آنها به خطر افتاده است.

نامه هیئت امناء بیمارستان ۳۲ تختخوابی نیکوکار شهرستان املش

بسمه تعالی
حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا صفری نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای رودسرواملش در مجلس
سلام علیکم؛ احتراماباستحضار می رساند بخش آنکولوژی (شیمی درمانی با حضور پزشک حاذق وفوق تخصص بنام دکتربلوریان در بیمارستان نیکو کار املش فعال است وضمن درمان بیماران حوزه انتخابیه جنابعالی حتی بیماران شرق گیلان از آستانه تا چابکسر را مورد پوشش خود قرارداده است. دکتربلوریان حتی باهزینه شخصی خود نیز بعضا این بخش را تجهیز نموده و باعث گردیده تا بیماران منطقه خصوصا از مناطق محروم و روستاهای دور دست به مرکز استان و یا بیمارستانهای خصوصی مراجعه نکننداما هم اکنون با پایان یافتن زمان طرح وی بزودی پایان کار وی را در بیمارستان نیکوکار املش شاهد خواهیم بود و همین امر سبب نگرانی شدید بیماران شیمی درمانی در منطقه گردیده است. از آنجائیکه بعید است دانشگاه علوم پزشکی فردی را جایگزین وی نماید و عملا با پایان کاروی شاهد تعطیلی بخش آنکولوژی در بیمارستان نیکوکار املش خواهیم بود که تبعات زیادی را بهمراه خواهد داشت. اول اینکه بیماران این بخش شیمی درمانی ) دچار اضطراب و نگرانی از آینده درمان خود خواهند شد و از این پس باید هزینه گزافی را در بیمارستانهای خصوصی وطرف قرارداد دکتربلوریان وسایر پزشکان در مراکز خصوصی چندین برابر بپردازند.دوم اینکه در حال حاضر عمده در آمد بیمارستان نیکوکار از بخش آنکولوژی می باشدوعملا با تعطیلی این بخش شاهد کاهش در آمد و در واقع کاهش خدمات این بیمارستان به بیماران خواهیم بود.سوم اینکه تعطیلی این بخش از بیمارستان که عملا در این بازه زمانی که مردم وخصوصا مراجعه کنندگان این بخش دچار مشکلات اقتصادی هستند قطعا به روح و روان آنهانیز آسیب جدی خواهد رساند و ضمن آنکه تنش اجتماعی را نیز در سطح شهرستان بوجود خواهد آورد و چه بسا بیماران این بخش دست به تحصن ، اعتراض و… بزنند و از این جهت نیز تبعاتی بهمراه داشته باشد. چهارم اینکه دکتر بلوریان تنها پزشک فوق تخصص موجود در این بیمارستان است و بیماران از عملکردش بسیار زیاد رضایت دارند و حتی در طول هفته چندین روز بیماران متعددی را درمانگاه تخصصی بیمارستان معاینه و ویزیت می کند و عملا نحوه برخورد وی  خود التیام بخش بیماران این بخش که عمدتا از زندگی خودناامید هستند می باشد شخصا نیز آمادگی دارد تا با پایان یافتن زمان طرح وی، با عقد قراردادی جدید با دانشگاه علوم پزشکی گیلان کما فی السابق، ادامه فعالیت دهد. پنجم اینکه بیمارستان نیکوکاراملش تنها بیمارستانی است که بیماران کرونایی در آن بستری نمی گردند و از همین رو وجودبخش آنکولوژی در شرق گیلان هیچگونه تهدیدی را متوجه بیماران این بخش نمی کند و چه بسا با تعطیلی این بخش ، قطعا بیماران آن مجبورا به بیمارستانهایی مراجعه کنند که در آن بیماران کرونایی بستری هستند و عملا هم سلامت این بیماران به مخاطره بیفتد ونگرانی آنها را دوچندان کند. لذا از محضر حضرتعالی درخواست داریم تا با رایزنی و مذاکره با مقامات وزارت بهداشت ودرمان وهمچنین دانشگاه علوم پزشکی گیلان مانع تعطیلی این بخش از بیمارستان نیکوکاراملش گردید و با این حرکت و پیگیری خود امید و آرامش را به بیماران شیمی درمانی شرق گیلان باز گردانید. نیک می دانیم مقامات وزارت بهداشت ودرمان و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اختیارات ویژه ای که در اینگونه مواقع بحرانی دارند می توانند دستور قراردادی جدید با اینگونه پزشکان بیماران خاص داده تا وی همچنان در بیمارستان نیکوکار املش به درمان بیماران بخش آنکولوژی (شیمی درمانی) ادامه فعالیت دهد.

نامه مشترک امام جمعه املش، فرماندار شهرستان املش و نماینده رودسر و املش به وزیر بهداشت

جناب آقای دکتر سعید نمکی

وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی

سلام علیکم

احتراما ضمن عرض خسته نباشید وخداقوت بخاطر تلاشهای شبانه روزی جنابعالی و همکاران پرتلاش تان جهت مهار ویروس کرونا ، باستحضار می رسانیم شهرستان محروم املش در استان گیلان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر۵۵ هزار نفر جمعیت، دارای یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی می باشد که کار ساخت آن از سال ۸۱ بصورت مشارکتی ۴۰ درصد سهم خیرین و ۶۰ درصد سهم دولت آغاز گردید. و در زمان وزارت جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی بصورت ناقص ونیمه تمام افتتاح گردید بطوریکه فقط اورژانس م بیمارستان با ۴ تخت بستری بدون داشتن هرگونه امکانات به بهره برداری رسید و تمام وعده های داده شده هنگام افتتاح اورژانس مبنی بر راه اندازی چهار بخش اصلی این بیمارستان شامل داخلی، زنان وزایمان و بخش جراحی عملی نگردید.

حالیه اهالی شهرستان املش وخیرین گرامی در یکی دو سال اخیر آستین همت بالا زده و به کمک و یاری دولت جهت تجهیز این بیمارستان آمده اند و فقط در سالجاری چیزی حدود یک میلیارد و پانصد هزار تومان جهت خرید تجهیزات برای این بیمارستان کمک کرده اند

اما این بیمارستان با چند مشکل اساسی مواجه است و رفع آنها دیگر در توان و وظیفه خیرین و هیات امنای بیمارستان و مسئولان محلی نمی باشدومی طلبد در واپسین ماههای عمر این دولت، مردم شهرستان املش بادستورفوری وقاطع حضرتعالی در تامین نیازها و خواسته های درمانی شهرستان املش که درذیل به آن اشاره شده خاطره خوشی داشته و همیشه ایام دعاگوی شما باشند.

اهم خواسته ها و نیازها به شرح ذیل است:

باتوجه به اینکه بیمارستان نیکوکار املش تنها مرکز آنکولوژی بیماران شیمی درمانی در شرق استان گیلان می باشد و بیماران شهرستانهای رودسر ، املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل و آستانه اشرفیه را در این بیمارستان پوشش می دهد پزشک طرحی بنام دکتر بلوریان فوق تخصص خون در آن مشغول طبابت و درمان است که طرح وی در تاریخ ۲/ ۱۰ / ۹۹ به اتمام می رسد و هم اکنون بیماران این بخش به دلیل پایان کاراین پزشک وبیم تعطیلی این بخش از بیمارستان، دچار استرس و نگرانی شدید شده و در روحیه این بیماران تاثیر بسیار منفی گذاشته که بیماران در کنار سایر هزینه ها می بایست در بیمارستانها و مراکز درمانی خصوصی مرکز استان ویا بیمارستان خصوصی میلاد لاهیجان مراجعه کنند.

لذا از جنابعالی درخواست می نمائیم با قید فوریت پزشک طرحی دیگری و یا هر پزشک فوق تخصص خون از هر کجای کشور به این بیمارستان تخصیص داده و مانع تعطیلی بخش آنکولوزی در بیمارستان نیکوکاراملش گردید.

۲-باتوجه اینکه بخش سی سی یو دربیمارستان نیکوکاراملش دارای مجهزترین امکانات درمانی می باشد اما به دلیل عدم وجود پزشک و متخصص قلب و عروق عملا تعطیل می باشد ولذا با تخصیص یک پزشک طرحی متخصص قلب و عروق می تواند فعال گردد و مردم له شهرستان املش از خدمات آن بهره مند گردند.

۳ با توجه به اینکه اتاق عمل بیمارستان نیکوکاراملش در همین روزها با کمک خیرین تجهیز گردیده است و اورژانس این بیمارستان نیز در حد یک مطب پزشکان عمومی سطح شهر به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کند و با توجه به توریستی و گردشگر پذیر بودن شهرستان و علاوه بر آن نیز پایگاه اورژانس لات لیل از توابع بخش اطاقور لنگرود وهمچنین برخی روستاهای بخش کومله لنگرود نیز بخاطر همجواری و نزدیکی با شهرستان املش بیمارانشان به اورژانس بیمارستان نیکوکاراملش اعزام و از خدمات درمانی این بیمارستان بهره می برند لذا تخصیص دو پزشک متخصص طب اورژانس به این بیمارستان می تواند باعث رونق وخدمات دهی وهمچنین انجام عمل های سرپایی و اورژانسی و آغاز فعالیت اتاق عمل این بیمارستان گردد.

م ۴-متاسفانه این بیمارستان از یک آمبولانس فرسوده ، با این حجم از بیماران و تصادفات در منطقه که نیمی از آنها بعضا باید به

بیمارستانهای همجوار یامرکز استان اعزام گردند که هر بار برای اعزام باید از آمبولانس مراکز خصوصی استفاده کرده و در صورت اعزام بیمار هم با آمبولانس بیمارستان سلامت جان بیمار و کادر درمانی در خطر است که حتی در چند نوبت نیز هنگام اعزام بیمار و در حال ماموریت دچار سانحه گردیده و بیم آن می رود دچار خسارات جبران ناپذیری به شهرستان گردد.

لذا تخصیص دودستگاه آمبولانس نو و مجهز با توجه به جمعیت ۵۵ هزار نفری شهرستان املش و استفاده اهالی روستاهای بخش های اطاقور از ضروری ترین نیازهای بیمارستان نیکوکاراملش می باشد.

۵- با توجه به حجم بالای بیماران دیالیزی در شهرستان املش فقط ۵ دستگاه همودیالیز و تخت در بخش دیالیز بیمارستان موجوداست که یک دستگاه نیز اخیرا از سوی خیرین اهداء شد و خیلی از بیماران دیالیزی در شهرستانهای همجوار دیالیز می گردند. لذا تخصیص ۵ دستگاه همو دیالیز دیگر از دیگر خواسته ها و نیازهای این بیمارستان است

۶- تخصیص یکدستگاه الکتروشوک نیز از خواسته ها و نیازهای ضروری در این بیمارستان است .

لذا از محضر حضرتعالی درخواست کمک و مساعدت ویژه بصورت عاجل وفوری در موارد یادشده را داریم تا مردم محروم شهرستان املش طعم خدمات دولت را در بخش بهداشت ودرمان لمس کنند.

Share